مدیرعامل سابق صندوق مهر امام رضا (ع) دیروز در مراسم تودیع خود با تاکید بر اینکه بر عهده گرفتن ضمانت پرداخت وام ازدواج از سوی این صندوق از مهم‌ترین موفقیت‌های آن در طول فعالیتش بوده است، گفت: بیش از سه میلیون و ۹۰۰‌هزار نفر طی مدت فعالیت صندوق برای دریافت وام ازدواج ثبت نام کردند که سه میلیون نفر آنها طی یک هفته تا ۱۰ روز توانسته‌اند وام خود را دریافت کنند. به گزارش ایسنا، خلیل یسایی با بیان اینکه افزایش وام ازدواج از ۵۰۰‌هزار تومان به چهار‌میلیون تومان از دیگر موفقیت‌های این صندوق در طول فعالیتش بوده است، افزود: تاکنون از منابع صندوق ۷۶۰‌میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به متقاضیان ارائه شده است. وی در ادامه به موضوع پرداخت وام اشتغال از طریق صندوق مهر امام رضا (ع) پرداخت و با بیان اینکه به افراد حقیقی از سه تا ۱۰‌میلیون تومان با میانگین هفت‌میلیون تومان وام اشتغال پرداخت می‌شود، افزود: هم‌اکنون تقاضای وام اشتغال نیز از طریق اینترنت ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون به ۱۳۰‌هزار نفر وام اشتغال پرداخت شده است، افزود: از بانک‌ها تقاضا کردیم یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای ارائه تسهیلات اشتغالزایی به صندوق داده شود که تاکنون ۴۰۰‌میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

او با بیان اینکه صندوق مهر رضا (ع) ایجاد ۱۵۰‌هزار فرصت شغلی در سال جاری را در برنامه‌های خود دارد، گفت: تاکنون با اعتباری حدود ۳۴۰‌میلیارد تومان، ۶۴ هزار تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده که امیدواریم این رقم تا پایان سال به یک صد هزار فرصت شغلی افزایش پیدا کند. وی با بیان اینکه ۹۰‌درصد وام‌های اشتغالزایی به صندوق بازگشت داده می‌شود، تاکید کرد: ۸۴‌درصد اشتغال ایجاد شده از این طریق به اشتغال پایدار منجر شده است که ۴۰‌درصد تسهیلات اشتغالزایی در بخش شهری و ۶۰‌درصد در بخش روستایی بوده است. یسایی با اشاره به اینکه طی بیش از سه سال فعالیت صندوق مهر رضا (ع) ۱۱۰۰‌میلیارد تومان اعتبار دریافت و ۱۵۰۰‌میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، گفت: صندوق توانسته است با اداره وجوه و استفاده از کارمزدها، اعتبارات قابل‌توجهی را به اعتبارات ابلاغی اضافه کند.