مدیرعامل بیمه البرز با تکذیب تعدیل مثبت سود هر سهم شرکت، از برگزاری دو مجمع سالانه و فوق‌العاده تا پایان آذر ماه و افزایش سرمایه تا ۴۰ میلیارد تومانی این شرکت خبر داد. ابراهیم امین در گفت‌وگو با «فارس»، در برابر این مطلب که برخی شایعات از توقف نماد معاملاتی شرکت بیمه البرز به منظور تعدیل مثبت سود هر سهم حکایت دارند، اظهار داشت: چنین موضوعی صحت نداشته و در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش سود هر سهم بیمه البرز وجود ندارد.

وی درباره زمان برگزاری مجمع سالانه بیمه البرز خاطرنشان کرد: برگزاری این مجمع به نهایی شدن اصلاح اساسنامه شرکت توسط بیمه مرکزی نیاز دارد که احتمالا تا هفته آینده این اتفاق رخ خواهد داد. در این صورت به فاصله ۱۰ روز بعد مجمع سالانه مربوط به سال مالی اسفند ۸۷ برگزار خواهد شد.

امین در واکنش به این سوال که در صورت اصلاح اساسنامه شرکت، آیا سرمایه ۲۶ میلیارد تومانی بیمه البرز نیز افزایش خواهد یافت یا خیر پاسخ داد: بله. یکی از موارد مهم در اساسنامه اصلاحی شرکت‌های بیمه‌ای برخورداری از سرمایه حداقل ۴۰ میلیارد تومانی است، بنابراین سرمایه کنونی شرکت به ۴۰ میلیارد تومان خواهد رسید. وی افزود: همزمان با برگزاری مجمع سالانه، مجمع فوق‌العاده‌ای نیز تشکیل می‌شود تا در خصوص افزایش سرمایه شرکت تصمیم‌گیری شود. به گفته امین در حالی از سود محقق شده ۹۲ تومانی به هر ازای هر سهم حدود ۵۰ درصد برای توزیع پیشنهاد می‌شود که افزایش سرمایه شرکت از طریق آورده نقدی سهامداران و اندوخته قانونی شرکت اعمال خواهد شد.