بانک صادرات با اعلام پیش بینی سود ۲۳ تومانی برای هر سهم و سیاست تقسیم ۴۰ درصدی در مجمع آینده، برنامه افزایش سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی را طی دو سال در پیش گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس، بانک صادرات در حالی ۱۹ خرداد ماه سال جاری به عنوان بزرگترین و سومین بانک دولتی با کشف قیمت ۱۰۰۱ ریالی هر سهم وارد بورس شده که با انتصاب حمید برهانی، مدیرعامل پیشین این بانک به سمت معاون ارزی بانک مرکزی، بعد از چندماه جهرمی، وزیر سابق کار به عنوان مدیرعامل جدید منصوب شد.

براساس این گزارش، این در حالی است که گزارش عملکرد این بانک نشان می‌دهد سود ۲۳ تومانی هر سهم بانک صادرات برای سال مالی ۸۸ تغییری نکرده است. از سوی دیگر در شرایطی مجمع سال مالی گذشته از سود محقق شده ۱۶۸ ریالی هر سهم بانک صادرات، ۱۰۲ ریال سود به سهامداران حقیقی بانک تقسیم شد که سیاست تقسیم سود مجمع آینده ۴۰ درصد اعلام شد.

همچنین هیات‌مدیره بانک صادرات یکی از برنامه‌های آتی را افزایش ۲۰۰ میلیارد تومانی سرمایه طی دو سال و از محل آورده نقدی سهامداران اعلام کرده که در این صورت سرمایه هزار و ۶۸۰ میلیارد تومانی کنونی به بیش از هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

آخرین ترکیب سهامداری این بانک نیز حاکی است دولت با ۳۸ درصد، سهام عدالت با ۴۰ درصد، اشخاص حقوقی و حقیقی با ۱۲ و ۵ درصد و کارکنان بانک با ۵ درصد از مالکان خرد و کلان بانک صادرات به شمار می‌روند.

وضعیت سهام این بانک در تابلوی معاملات بازار نیز نشان می دهد حدود ۵/۲ میلیون سهم برای فروش ۱۰۵ تومانی عرضه شده، اما تقاضایی برای خرید وارد سامانه نشده است.