گروه بازارپول- مدیر برنامه و بودجه شرکت سهامی بیمه ایران گفت: بیمه ایران در هفتمین دوره همایش تعالی سازمانی از سوی ارزیابان جایزه ملی بهره‌وری «EFQM» نشان مسیر تعالی سازمانی را دریافت کرد. به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، علی جباری ضمن بیان این مطلب افزود: مجموعه بیمه ایران از سال ۸۳ برای تعالی سازمانی این شرکت اجرای نظام جامع بودجه‌نویسی و برنامه‌ریزی را آغاز کرد.

به گفته وی، کارشناسان بیمه ایران از بین سازمان‌هایی که برای این طرح مورد بررسی قرارگرفت مدل «EFQM»‌ را انتخاب و از ابتدای سال جاری این مدل در این شرکت اجرایی و فراگیر شد.

وی افزود: این مدل تمام گزینه‌های مختلف مدیریتی و عملکردی شرکت شامل ۵ معیار عملکردی و ۴ معیار نتایج را در برگرفته و به آسانی در شرکت قابل اجرا است.

مدیر برنامه و بودجه شرکت سهامی بیمه ایران در ادامه تصریح کرد: با اجرایی شدن این مدل تمامی زیرشاخه‌های سیستم از لحاظ عملکرد فرآیندها و نتایج حاصل از آنها بهبود و ارتقا خواهند یافت. جباری افزود: بیمه ایران برای دریافت نشان مسیر تعالی به ترتیب اولویت مدیریت در بخش هزینه‌های بیمه‌گری و کاهش ضریب خسارت شرکت، حفظ و جذب بیمه‌گذاران قدیم و جدید، شناسایی تمامی پوشش‌های بیمه‌ای مورد نیاز بیمه‌گذاران کلان و خرد، تقویت توانمندی شبکه نمایندگی و کارگزاران بیمه و تطبیق عملکرد با برنامه مصوب و تجزیه و تحلیل آمار عملکرد شعب تابعه و تطبیق آن با بودجه‌های مصوب را در صدر برنامه‌های خود قرار داده است. مدیر برنامه و بودجه شرکت سهامی بیمه ایران در خاتمه هدف از اجرایی شدن این برنامه را استفاده بهینه از انرژی و توان نیروی انسانی ذکر کرد و افزود: درصورت نهایی شدن این طرح در شرکت به طور یقین میزان رضایتمندی تمامی کارکنان و مخاطبان افزایش یافته و شرکت از این پس سریع‌تر به سوی تعالی گام برخواهد داشت.