معاون وزیر بازرگانی اعلام کرد در صورت موافقت شورای عالی صادرات غیرنفتی، مابه‌التفاوت نرخ ارز به صادرکنندگان پرداخت می‌شود.

بابک افقهی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری «مهر» گفت: سازمان توسعه تجارت ایران مطالعات مربوط به تغییر نرخ ارز را آغاز کرده است، البته این سازمان در کارگروهی که در دولت به همین منظور تشکیل شده است، حضور فعال دارد. معاون وزیر بازرگانی افزود: درصدد هستیم که در بخش صادرات غیرنفتی، به مصوبه‌ای در دولت دست یابیم که کمک کند بحث تغییر نرخ ارز را برای صادرات کشور یا آن بخش از اقتصاد کشور که تاثیر بیشتری از تثبیت نرخ ارز می پذیرند اخذ کنیم. وی تصریح کرد: وزارت بازرگانی و همه وزرای عضو شورای عالی صادرات غیرنفتی این اتفاق نظر را دارند که برای نرخ ارز و تاثیر آن در صادرات غیرنفتی، سازوکاری اندیشیده شود که صادرکنندگان متضرر نشوند.به گفته افقهی، گروه کارشناسی در حال بررسی روی مباحث حمایتی از صادرکنندگان در مقابل نرخ فعلی ارز هستند. در این میان تنها بحث رسیدن به نرخ نهایی مطرح نیست، اگرچه کارگروهی در بانک مرکزی در حال انجام مطالعات روی این موضوع هستند.

وی ادامه داد: سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی صادرات غیرنفتی، وظیفه خود می‌داند که در بخش صادرات، سازو کارهایی را اتخاذ کند که بتوان پرداخت مابه‌التفاوت نرخ فعلی که نرخ تثبیت شده است، با نرخ واقعی ارز را به صادرکنندگان بپردازد.