رییس پژوهشکده بیمه مرکزی ایران از رشد ۷۵ درصدی تاسیس نمایندگی‌های بیمه های غیردولتی در کشور خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر در یزد، محمدرضا نوتاش در مراسم افتتاح سیزدهمین شرکت بیمه خصوصی کشور در یزد اظهار داشت: این افزایش به دنبال اصلاح یک آیین نامه در امور بیمه‌های غیردولتی در کشور صورت گرفته است.

وی افزود: بیمه‌‌ها در ابتدا در اصل ۴۴ قانون اساسی در بدنه دولت مشغول فعالیت بودند، اما با سیاستگذاری مجمع تشخیص مصلحت نظام، فضا برای خصوصی‌‌سازی بیمه‌‌ها و ایجاد یک حرکت رقابتی میان آنها فراهم شد.

نوتاش افزود: از سال ۸۱ شرکت‌های خصوصی بیمه آغاز به کار کردند و از آن سال تاکنون ۱۷ شرکت بازرگانی خصوصی بیمه‌‌ای در کشور ایجاد شده و دو مورد از شرکت‌های دولتی سابق نیز خصوصی‌‌سازی شده‌‌اند. وی خاطرنشان کرد: فضای کار بیمه‌‌های کشور هم‌اکنون فضایی رقابتی است و بحث تحول در صنعت بیمه در راستای تحول اقتصادی در کشور از موضوعات مهمی است که با جدیت پیگیری می‌‌شود. نوتاش بیان داشت: بیمه مرکزی ایران این تحولات و برنامه‌‌ریزی در راستای آن را از دو سال پیش در دستور کار خود قرار داده و راهبردهای توسعه‌‌ای بیمه را تدوین کرده است. وی یادآور شد: حق بیمه بخش غیردولتی از دو سال پیش رشد ۸۲ درصدی داشته است.