گروه بازار پول- رییس پژوهشکده بیمه گفت: انجمن علمی ‌آکچوئری ایران به عنوان مرجع تخصصی آمار بیمه تشکیل می‌شود. به گزارش روابط عمومی‌ پژوهشکده بیمه، در اولین نشست متخصصان آکچوئری جهت تشکیل انجمن علمی ‌آکچوئری ایران که در محل پژوهشکده بیمه برگزار شد، دکتر محمد رضا نوتاش با اشاره به اینکه در حال حاضر صنعت بیمه در هیچ حوزه‌ای انجمن علمی‌ندارد، اظهار داشت: پژوهشکده بیمه در اولین گام برای ایجاد انجمن علمی‌با توجه به آزاد‌سازی تعرفه‌ها و اهمیت آمار بیمه در تعیین نرخ تعرفه‌ها و مدیریت ریسک، تاسیس انجمن علمی‌ آکچوئری را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه شهید بهشتی گفت: با دانشگاه شهید بهشتی تفاهم کردیم که این دانشگاه، مقطع دکترای رشته آکچوئری را راه‌اندازی کند.

نوتاش در ادامه اضافه کرد: اهداف انجمن علمی‌ آکچوئری ایجاد مرجعی حرفه‌ای جهت انجام امور تخصصی صنعت بیمه در ارتباط با فعالیت‌های بیمه‌ای شرکت‌های بیمه در ایران، معرفی جایگاه واقعی رشته آکچوئری و نقش آکچوئر در صنعت بیمه، ارائه خدمات آموزشی، علمی و پژوهشی به صورت تخصصی همانند برگزاری سمینارها و همایش‌های تخصصی، کارگاه، کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی و تولید و انتشار نشریه علمی‌و ایجاد وب‌سایت تخصصی آکچوئری است.

در این نشست که با حضور اساتید و فارغ‌التحصیلان آکچوئری دانشگاه شهید بهشتی و موسسه آموزش عالی بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، اعضای هیات موسس انجمن علمی ‌آکچوئری جهت معرفی به وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری انتخاب شدند.