بانک مرکزی و وزارت تعاون در یک اطلاعیه مشترک، نسبت به جلوگیری از فعالیت تعاونی‌های اعتباری که تاکنون برای تکمیل فرم‌های درخواست مجوز اقدام نکرده‌اند، هشدار دادند. به گزارش خبرگزاری مهر، بانک مرکزی و وزارت تعاون در اطلاعیه‌ای مشترک اعلام کردند: از فعالیت موسساتی که نسبت به تکمیل فرم‌های اطلاعاتی و کاهش نرخ انواع سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری و تسهیلات مطابق با مفاد بسته سیاستی و نظارتی سال ۸۹ اقدام نکرده اند، جلوگیری می‌شود.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون فرم‌های اطلاعاتی و کاهش نرخ انواع سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری و تسهیلات برای شرکت‌های تعاونی اعتبار آزاد مطابق با مفاد سیاستی و نظارتی سال ۸۹ توسط اکثر شرکت‌های تعاونی اعتبار آزاد تکمیل شد.

گفتنی است؛ به جز ۵ شرکت تعاونی اعتباری که اقدامات موردنظر بانک مرکزی را در راستای ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی رعایت نکرده‌اند، بیشتر شرکت‌های تعاونی اعتباری فرم‌های اطلاعاتی و کاهش نرخ انواع سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری و تسهیلات را تکمیل و در اختیار بانک مرکزی قرار داده‌اند.

همچنین اگرچه شرکت‌های تعاونی اعتباری فرم‌های اطلاعاتی را تکمیل کرده و به بانک مرکزی ارسال کرده‌اند، ولی تعداد محدودی از آنها تاکنون نرخ‌های سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری و تسهیلات خود را مطابق مفاد بسته سیاستی و نظارتی سال ۸۹ کاهش نداده‌اند.

بانک مرکزی به این تعاونی‌ها که اقدام به تکمیل فرم‌های اطلاعاتی نکرده‌اند اخطار داده است که چنانچه ظرف مهلت مقرر قانونی نسبت به کاهش نرخ انواع سپرده‌ها مطابق مفاد بسته سیاستی و نظارتی سال‌جاری اقدام نکنند، اقدامات قانونی در مورد این گروه از موسسات نیز به عمل خواهد آمد.