قیمت‌ جهانی طلا به ۱۲۶۳ دلار رسید

دنیای اقتصاد- روز گذشته موج تازه‌ای از نگرانی‌ها در بازار های مالی جهانی از افزایش بحران کسری بودجه و بدهی‌های اروپاییان و افزایش تورم، قیمت طلا را با ۱۸ دلار افزایش مواجه کرد و نرخ هر اونس طلا به رکورد ۱۲۶۳ دلاری دست یافت، در حالی که در پایان معاملات هفتگی این نرخ در سطح ۱۲۵۶ دلار بسته شده بود. قیمت طلا در یک هفته گذشته از ۱۲۲۷ دلار با بیش از ۳۶ دلار افزایش روبه‌رو بوده است. رکورد جدید قیمت جهانی طلا

مسعود رضا طاهری- کسب رکورد تازه برای طلا در بازارهای جهانی قیمت سکه بهار آزادی را دوباره تا ۳۱۰ هزار تومان بالا برد.

روز گذشته موج تازه‌ای از نگرانی‌ها در بازار های مالی جهانی از افزایش بحران کسری بودجه و بدهی‌های اروپاییان و افزایش تورم، قیمت طلا را با ۱۸ دلار افزایش مواجه کرد و نرخ هر اونس طلا به رکورد ۱۲۶۳ دلاری دست یافت که در پایان معاملات هفتگی این نرخ در سطح ۱۲۵۶ دلار بسته شد. قیمت طلا در یک هفته گذشته از ۱۲۲۷ دلار با بیش از ۳۶ دلار افزایش روبه‌رو بوده است.

در واکنش به افزایش قیمت‌ها، قیمت سکه بهار آزادی (تصویر امام) با ۴ هزار تومان افزایش به ۳۱۰ هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم ۱۰۰۰ تومان رشد قیمت داشت و ۳۱۵ هزار تومان فروخته شد. نیم سکه با ۲۵۰۰ تومان افزایش ۱۵۶ هزار و ۵۰۰ تومان و ربع سکه با ۱۵۰۰ تومان رشد قیمت ۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان به خریداران فروخته شد.

در بازار ارز نیز یورو با ۷ تومان افزایش قیمت روبه‌رو شد و ۱۲۹۲ تومان عرضه شد. در مقابل دلار آمریکا ۳ تومان ارزان شد و به نرخ فروش ۱۰۴۳ تومان دست یافت.