مدیرعامل شرکت بیمه رازی اظهار کرد:‌ همه بیمه‌ها مدعی هستند که در بیمه نامه شخص ثالث ضرر می‌دهند. از همین حق بیمه‌ها نزدیک به ۳۰ درصد در ابتدا به سازمان‌های مختلف پرداخت می‌شود و بخش کمی برای شرکت بیمه می‌ماند که خسارت‌ها نیز باید پرداخت شود. درصورتی که ۲۵ هزار نفر در سال کشته داریم.

به گزارش ایسنا، یونس مظلومی در سومین کنفرانس بهبود فضای کسب‌وکار صنعت بیمه با اشاره به چالش‌های کنونی شرکت‌های بیمه سهم بالای بیمه شخص ثالث در ترکیب پرتفولیوی شرکت‌ها، وضع عوارض متعدد بر بیمه‌نامه‌های شخص ثالث، گسترش تقلبات بیمه‌ای و عدم سودآوری در رشته‌های اموال را از این چالش‌ها خواند.

او ادامه داد: بخشی از پرونده‌های بیمه شخص ثالث تقلبی است از سوی دیگر با حذف نظام تعرفه‌ای شرکت‌های بیمه‌ در بیمه‌هایی که سودآور بودند نیز ضرر می‌دهند. آنها در حال حاضر محکوم به رفتن به سمت بیمه‌های زندگی هستند که در این بیمه‌ها کسانی که طرح‌ها و اهداف بهتری داشته باشند، موفق می‌شوند.

وی افزود: در بازار رقابت شرکت‌هایی که نیاز مشتری را بدانند و خود را خوب در بازار معرفی کنند، موفق‌تر هستند. بیمه‌های زندگی خاصیتی دارند مبنی بر اینکه قطعا سال دیگر همان مشتریان گذشته موجود هستند؛ به علاوه مشتریان جدید و به این صورت بیمه‌های زندگی حالت تصاعدی دارند که بقیه بیمه‌ها این گونه نیستند.

او راهکارهای فروش را آموزش عمومی، داشتن ستونی در روزنامه، خبرنامه، رسانه‌ عمومی، بازاریابی اینترنتی و نوشتن کتاب خواند و پیرامون فروش گروهی از طریق محل کار گفت:‌ فروش داوطلبانه محصولات بیمه‌ای به کارکنان سازمان‌ها از طریق کارمزد که توسط کارکنان پرداخت می‌شود و از طریق کسر از فیش حقوقی صورت می‌گیرد.

مظلومی ارکان فروش گروهی را محصولات، بیمه‌گران، واسطه‌ها و کارفرمایان خواند و عوامل موفقیت را تناسب پوشش‌های پیشنهادی با نیازهای نیروی کار، پوشش‌هایی که کارفرما تعیین می‌کند، میزان مناسب پوشش پنج تا هفت برابر درآمد سالانه خانوار و تامین کلیه نیازها توسط بیمه‌گر واحد دانست. وی از راهکارهای ورود به بازار را بروشورهای آموزشی، ثبت‌نام اینترنتی، جلسات چهره به چهره و روش تلفنی خواند.