بانک توسعه صادرات ایران، به منظور حضور فعال‌تر و موثرتر بخش خصوصی و صادرکنندگان کالا و خدمات در الجزایر ۲۱۰ میلیون دلار تسهیلات صادراتی اختصاص داده است. به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، مدیر امور بین‌الملل این بانک با بیان این مطلب گفت: این تسهیلات به صورت کوتاه مدت و بلندمدت و برای صادرات کالای مصرفی، سرمایه‌ای و پروژه‌های خدمات فنی و مهندسی اختصاص می‌یابد.دکتر کاظم دوست حسینی که در همایش بررسی فرصت‌های تجاری ایران و الجزایر در تهران صحبت می‌کرد، گفت: صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی می‌توانند تا سقف ۹۰ درصد اعتبارات اسنادی‌شان یا ۸۵ درصد قرار صدور خدماتشان، در دوره‌های زمانی تا سقف ۸ سال و با نرخ سود لایبور به علاوه حاشیه مشخص، در هر دو قالب ارزی و ریالی تسهیلات دریافت نمایند.

وی یکی از اقدامات بانک توسعه صادرات ایران را صدور ضمانت‌نامه ارزی دانست و بیان داشت: بانک توسعه صادرات ایران در سال‌های اخیر بیش از ۴۰۰ میلیون دلار ضمانت‌‌نامه ارزی برای صادرکنندگان ایرانی در کشور الجزایر صادر کرده است.

وی در ادامه به پروژه‌های اجرا شده توسط بخش خصوصی کشورمان در زمینه راهسازی، ایستگاه تقلیل فشار گاز و سدسازی اشاره کرد که برای آنها توسط بانک توسعه صادرات ایران ضمانت‌نامه ارزی صادر شده است.