رییس کل بیمه مرکزی از اعلام تذکراتی به شرکت‌های خودروساز در صدور و فروش بیمه‌نامه اتومبیل صفر خبر داد و گفت: مشتریان باید در انتخاب شرکت بیمه حق انتخاب داشته باشند. جواد فرشباف ماهریان در گفت‌وگو با مهر در مورد حق انتخاب مشتریان برای تعیین شرکت بیمه در زمان تحویل خودرو صفر از شرکت‌های خودروسازی گفت: اینکه از قبل نسبت به شرکت‌های بیمه‌ای که خودروهای صفر با بیمه‌نامه آنها تحویل مشتری می‌شود قضاوتی مبنی بر ضعیف بودنشان صورت ‌گیرد، قابل قبول نیست.

رییس کل بیمه مرکزی ایران با تاکید بر اینکه مشتریان باید حق انتخاب بیمه‌نامه خود را داشته باشند، تصریح کرد: این موضوع با مشکلاتی مواجه بود که بیمه مرکزی تذکرات لازم را صادر کرده است.

به گفته وی، حتی شرکت بیمه‌ای که اکثر این بیمه‌ها را انجام می‌داد موظف شد که طبق یک برنامه زمانبندی سقف پرتفوی خود را در این بازار کاهش دهد و از نظر قانونی این شرکت موظف است که برنامه‌های آتی خود را به تایید بیمه مرکزی برساند.

رییس شورای‌عالی صنعت بیمه اعلام کرد: برنامه‌ای که توسط شرکت بیمه مربوطه به بیمه مرکزی تحویل شده نشان می‌دهد که سقف بیمه اتومبیل کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به خودروسازان تذکرات و راهنمایی‌های لازم در مورد صدور یا فروش بیمه اتومبیل صادر شد تا بیمه‌نامه‌ها با تایید فرد خریدار اتومبیل همراه باشد.