دنیای اقتصاد - با حرکت معکوس قیمت طلا در بازار جهانی که در هفته پیش برخلاف هفته ماقبل روندی صعودی را به نمایش گذاشت و این صعود در پایان کار بازار جهانی شیب تیزتری داشت، دیروز بازار داخلی طلا شاهد افزایش قیمت‌ها بود. بر این اساس، قیمت سکه تمام بهار آزادی هشت هزار تومان بالا رفت و به نرخ ۳۴۲ هزار تومان عرضه شد. نیم‌سکه و ربع‌سکه نیز به ترتیب با سه هزار تومان و هزار تومان افزایش قیمت، فروخته شد. سکه ۸ هزار تومان گران شد

مسعودرضا طاهری- سکه بهار آزادی با ۸ هزار تومان افزایش قیمت به نرخ ۳۴۲ هزار تومان فروخته شد.

روز گذشته بهای هر قطعه سکه بهار آزادی به دنبال افزایش قیمت جهانی طلا تا حد رکورد جدید ۱۳۶۰ دلاری با ۸ هزار تومان افزایش نسبت به قیمت روز پنج‌شنبه، تا ۳۴۲ هزار تومان بالا رفت. سکه طرح قدیم نیز ۴ هزار تومان گران شد و ۳۶۰ هزار تومان فروخته شد. قیمت نیم سکه و ربع سکه نیز با ۳ هزار تومان و ۱۰۰۰ تومان افزایش قیمت تا ۱۷۱ هزار تومان و ۸۶ هزار تومان رشد یافت. در بازار ارز یورو با افزایش ارزش در مقابل دلار آمریکا تا سطح ۳۹۴۱/۱، در بازار داخلی ارز تا ۱۵۰۵ تومان به نرخ آزاد و ۱۴۵۰ تومان به نرخ دولتی به فروش رسید. نرخ دولتی دلار آمریکا دیروز با ۵ تومان افت قیمت ۱۰۴۵ تومان بود، در صورتی که نرخ بازار آزاد آن بدون تغییر ۱۰۸۵ تومان است. قیمت طلا با افزایش تقریبا ۱۰ دلاری به بالای۱۳۶۰ دلار رسید.

انتشار آمار بیکاری و تورم و همچنین کاهش ارزش بورس‌های اروپایی و چشم‌انداز افزایش تقاضا برای طلا در کوتاه‌مدت قیمت طلا را افزایش داده است.