گروه بازار پول- تعاونی اعتبار ثامن‌الائمه به عنوان یکی از موسساتی است که قرار است به بانک تبدیل شود.در این راستا مدیرعامل تعاونی اعتبار ثامن‌الائمه تاکید کرده که ۱۰۰ درصد سهام بانک ثامن‌الائمه به اشخاص حقیقی واگذار خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری اعتبار، حسین توکلی درباره مراحل پیشرفت بانک شدن این موسسه اعلام کرد که باوجود قول مساعد رییس کل بانک مرکزی، هنوز بانک شدن موسسه در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار نگرفته است.

وی با اشاره به جلسه هفته گذشته خود با رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: در این جلسه کارشناسان مربوطه اعلام کردند که تعاونی اعتبار ثامن‌الائمه مشکلی برای بانک شدن ندارد و دکتر بهمنی هم قول مساعد دادند که این موضوع در نخستین جلسه شورای پول و اعتبار مطرح شود که متاسفانه این مهم، تاکنون محقق نشده است. توکلی از دلایل مطرح نشدن موضوع صدور مجوز بانک این موسسه در شورای پول و اعتبار اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: ما همه شرایط مورد نظر بانک مرکزی را فراهم کرده‌ایم، مشکلی برای بانک شدن نداریم و فقط منتظر هستیم تا شورای پول و اعتبار با این موضوع موافقت کند.

مدیرعامل تعاونی اعتبار ثامن‌الائمه با اشاره به تامین وجوه قانونی مورد نظر بانک مرکزی از سوی این موسسه ادامه داد: حدود یک سال است که یک هزار میلیارد ریال وجوه قانونی را پرداخت کرده‌ایم و با وجود اینکه قول داده بودند که به محض واریز وجه، موضوع مطرح شود ولی هنوز موضوع مجوز موسسه برای بانک شدن، در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار نگرفته است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه مجوز بانک شدن موسسه تا قبل از پایان سال صادر شود، ادامه داد: ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که بقیه سرمایه مورد نیاز را هم به موقع تامین کنیم.

توکلی با اشاره به معرفی ۷۵ درصد سهامداران حقیقی به بانک مرکزی، یادآور شد: ۲۵ درصد سهام موسسه برای تبدیل شدن به بانک، از طریق پذیره‌نویسی عمومی، به عموم عرضه خواهد شد و ما آمادگی داریم تا ظرف مدت کوتاهی، این پذیره‌نویسی را به انجام برسانیم.

وی در عین حال تاکید کرد که کارهای کارشناسی برای این کار انجام شده ولی هنوز بانک عامل پذیره‌نویسی مشخص نشده است.

به گفته مدیرعامل تعاونی اعتبار ثامن‌الائمه، سهامدار موسسه، سهام خود را واگذار خواهد کرد و ۱۰۰ درصد سهامداران جدید، اشخاص حقیقی خواهند بود به عبارت دیگر، هیچ موسسه‌ای در بانک ثامن‌الائمه دارای سهام کلان یا مدیریتی نخواهد بود.