رییس شورای هماهنگی مدیران بانک‌های دولتی در مورد اظهارات رییس‌جمهور مبنی براینکه سال آینده سال تحول بانکی خواهد بود، اظهار داشت:‌ کلیه ابعاد نظام بانکی در طرح تحول با اهدافی نظیر ارتقای سلامت اداری در بانک‌ها، شفاف شدن عملیات و پرداخت تسهیلات، افزایش کارآیی کارکنان و همچنین افزایش بهره‌وری بانک‌ها برای رسیدن به اهداف ناشی از اعطای تسهیلات مورد توجه قرار می‌گیرد. به گزارش فارس، وی با بیان اینکه کاهش هزینه‌های مالی و توسعه نهاد قرض‌الحسنه از دیگر اهداف تحول بانکی در سال آینده است، افزود: اجرای عقود مشارکتی برای بازدهی درست سرمایه‌گذاری‌ها، افزایش سرمایه بانک‌ها، ضمانت اجرای قوی برای وصول مطالبات نیز می‌تواند از ابعاد تحول بانکی در سال آینده باشد. رییس شورای هماهنگی مدیران بانک‌های دولتی در ادامه در مورد زمان تصویب لایحه تحول بانکی در مجلس اظهار کرد: فقط این لایحه نیست، بلکه طرح دیگری در دستور کار مجلس قرار دارد که هم‌اکنون یک فوریت آن تصویب شده است و در کمیسیون ذی‌ربط نیز تصویب شده است.

مدیرعامل بانک ملی با بیان اینکه هدف رییس‌جمهور فراتر از طرح موجود در مجلس است، تصریح کرد: رییس‌جمهور در کلیه ابعاد به تحول نظام بانکی نظر دارند از جمله ساختار مالی و اداره امور بانک‌ها و همچنین ارائه خدمات بانکی.

وی در مورد تاثیر افزایش سرمایه بانک‌ها در تحول بانکی طی سال آینده تصریح کرد: افزایش سرمایه بانک‌ها جزو نحوه اداره امور و اصلاح ساختار بانک‌ها خواهد بود؛ لایحه افزایش سرمایه بانک‌ها به صورت جداگانه بررسی خواهد شد.

این مقام مسوول در شبکه بانکی ادامه داد: این موضوع در طرح فعلی مجلس نیز مطرح است؛ اصلاح ساختار از جمله افزایش سرمایه بانک‌ها یکی از اصول اساسی است که باید در مجلس تصویب شود.