علی ضیایی، مدیرعامل بیمه سامان در رابطه با برنامه صنعت بیمه برای هدایت یارانه‌های نقدی به این بازار گفت: بیمه سامان با دیدن عزم جدی دولت برای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، مشغول طراحی خدمات جدیدی شد تا بتواند بخشی از یارانه‌های نقدی را از بازار جذب کند. ضیایی گفت: اینک یک برنامه‌ریزی مالی تضمینی در قالب بسته‌ای حمایتی آماده ارائه به جامعه است.

وی توضیح داد: در این طرح سرپرست خانواده با تکمیل یک فرم ویژه، حساب عمر و تشکیل سرمایه افتتاح می‌کند و بخشی از مبالغ دریافتی به عنوان یارانه را به حساب بیمه ای خود انتقال می‌دهد، بیمه سامان نیز در قبال دریافت آن متعهد به هفت پوشش بیمه‌ای شامل، بیمه عمر تا ۲۵ برابر مبلغ واریزی، بیمه فوت ناشی از حادثه تا ۱۰۰ برابر مبلغ واریزی، بیمه از کار افتادگی ناشی از حادثه تا ۵/۱۲ برابر مبلغ واریزی، بیمه معافیت از پرداخت در صورت از کار افتادگی‌، بیمه درآمد از کار افتادگی‌، بیمه هزینه امراض صعب‌العلاج‌، بیمه امراض لاعلاج پایانی و یک اندوخته سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیرعامل بیمه سامان ادامه داد: اندوخته سرمایه‌گذاری نیز از بین سه صندوق انعطاف‌پذیر انتخاب می‌شود، هر صندوق تضمین سود ۱۰ ساله‌ای است و موجودی آن با روش سود انباشته محاسبه می‌شود. ضیایی با بیان اینکه کارت اعتباری یکی دیگر از مزیت‌های جالب این طرح است‌، گفت: استفاده از کارت اعتباری بدون نیاز به ضامن این امکان را می‌دهد که موجودی اندوخته از همان سال اول مجددا گردش مالی داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه بیمه عمر و تشکیل سرمایه‌، یک صندوق سرمایه‌گذاری چند بعدی برای خانواده است؛ پیشنهاد کرد: خانواده‌ها به جای خرید کالاهای مصرفی مانند لوازم خانگی برای استفاده بهینه از مبلغ یارانه‌ها، سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت انجام دهند.