مدیرعامل بیمه نوین گفت: با توجه به شرایط رقابتی که در صنعت بیمه بسیاری از جوامع از جمله کشور ما وجود دارد، استفاده از روش‌های سنتی برای فروش بیمه نامه جوابگو نخواهد بود. به گزارش پایگاه خبری اعتبار به نقل از روابط عمومی بیمه نوین، غلامعلی غلامی گفت: در آمریکا بین ۱۰ تا ۱۵ درصد خرید بیمه از طریق شبکه اینترنتی است، در اروپا ۵ تا ۱۰ درصد و در سطح جهانی با حق بیمه چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد دلاری چیزی کمتر از ۵/۱ درصد از بیمه‌نامه‌ها از طریق اینترنت خریداری می‌شود.

وی افزود: می‌توان نتیجه گرفت که یک و نیم درصد فروشی که از طریق اینترنت عرضه می‌شود (حدود ۶۰ میلیارد دلار حق بیمه) باعث کاهش هزینه‌ها نمی‌شود، زیرا اگر فرض کنیم که حدود ۱۰ درصد از این میزان حق بیمه به عنوان کارمزد فروش به فروشندگان تعلق می‌گرفته که حالا صرفه‌جویی شده ملاحظه می‌فرمایید که مبلغ قابل توجهی را شامل نمی‌شود.

غلامی افزود: بر اساس آمار موجود حدود ۱۸۰ میلیون نفر کاربر اینترنتی در آمریکا وجود دارد که از این میزان تنها ۲۵ درصد کاربرانی هستند که به عنوان نماینده یا مشتری با شرکت‌های بیمه کار می‌کنند. به گفته وی از یک چهارمی که با شرکت‌های بیمه سروکار دارند، ۷۰ تا ۷۵ درصد تنها به قصد استعلام نرخ و نه لزوما خرید وارد سایت‌های شرکت‌های بیمه می‌شوند. مدیرعامل بیمه نوین با بیان اینکه بخش وسیعی از جمعیت کشورمان از اینترنت استفاده می‌کنند، گفت: ابتدا ممکن است اکثر این افراد در منازل و به صورت تفننی از اینترنت استفاده و سپس آرام آرام به صورت یک ابزار ضروری در زندگی کاری آنها تجلی پیدا می‌کند.

غلامی در خصوص کاربرد تجارت الکترونیک در صنعت بیمه، اظهار داشت: استفاده از اینترنت به عنوان یکی از روش‌های فروش در صنعت بیمه کشور مد نظر است، بنابراین در این راستا چند کانال فروش وجود دارد که نخستین کانال فروش مستقیم بیمه‌نامه است.