مدیرعامل بیمه آسیا از واگذاری ۱۰۰ درصد سهام قابل واگذاری این شرکت به بخش‌خصوصی براساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴، ارائه بیمه طلا، سکه و سپرده‌های بانکی خبر داد. محمدعلی علیپور یزدی در گفت‌وگو با مهر از واگذاری ۱۰۰ درصد سهام قابل واگذاری شرکت بیمه آسیا براساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی خبرداد و گفت: حدود ۲۰ درصد سهام این شرکت در اختیار دولت باقیمانده است، حدود ۱۷ درصد بابت رددیون و ۶۳ درصد نیز به عنوان خصوصی‌سازی در بورس عرضه شده است.

مدیرعامل بیمه آسیا با بیان اینکه این شرکت سهامی برای واگذاری در بخش سهام عدالت نداشته است، افزود: بخشی از سهام واگذار شده در بورس بیمه آسیا را بانک ملت خریداری کرده است.

بیمه طلافروشان

وی با بیان اینکه بیمه طلافروشان برای بیمه کردن طلا و سکه‌های آنها در بیمه آسیا انجام می‌شود، گفت: پول مدت‌ها است که تحت پوشش بیمه قرار دارد، سکه و طلا از پول با ارزش تر نیستند، بنابراین دلیلی برای عدم پوشش بیمه آنها وجود ندارد.علیپور یزدی افزود: در حال حاضر بیمه پول (چه در صندوق و چه در بخش حمل‌ونقل) به عنوان یک بیمه جدید ارائه می‌شود و طلا فروشان هم می‌توانند سکه و طلای خود را بیمه کنند.

مدیرعامل بیمه آسیا با تاکید بر اینکه مشکلی برای بیمه مرتبط با طلافروشان وجود ندارد، افزود: تفاوت طلا با مس و آهن در این است که طلا دارای ارزش زیاد با حجم کم است، بنابراین قابل بیمه شدن است.

بیمه سپرده‌های بانکی

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمه سپرده‌های بانکی ارائه می‌شود، افزود: برای اولین بار قرارداد بیمه سپرده‌های بانکی میان بانک ملی و بیمه آسیا برای بیمه حادثه سپرده‌گذاران منعقد شد و پس از آن این نوع بیمه نامه‌ها گسترش یافت.

علیپور اضافه کرد: بیمه درمان سپرده‌گذاران بانکی و بیمه حادثه سپرده‌گذاران بانکی هم‌اکنون توسط شرکت‌های بیمه کشور ارائه می‌شود.