وزیر تعاون از پیگیری بازپرداخت بدهی‌های‌های معوقه برخی تعاونی‌ها به صندوق تعاون کشور خبر داد و گفت، رقم بدهی‌های معوقه به صندوق تعاون پس از ارزیابی نهایی اعلام می‌شود. محمدعباسی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: یکی از اقدامات در راستای برنامه‌های اصلاحی ساختار وزارت تعاون این است که صندوق تعاون با منابع موجود خود که چندان هم زیاد نیست کارآمدتر شود و به بهره‌وری بیشتر برسد.

وی افزود: پیگیری برای بازپرداخت بدهی‌های معوقه‌ای که از طریق صندوق تعاون کشور در اختیار تعاونی‌ها قرار گرفته است، یکی از مواردی است که می‌تواند در کارآمد تر شدن و بهره‌وری حداکثر صندوق تعاون موثر باشد، بخش اعظم این معوقه‌ها مربوط به تعاونی‌‌هایی است که متاسفانه نتوانسته بودند حضور فعالی در بخش تعاونی داشته باشند.

عباسی گفت: ساماندهی مطالبات معوقه‌ در برنامه یکساله وزارت تعاون پیش‌بینی شده و چند ماهی است که صندوق تعاون در حال پیگیری و جمع‌بندی این مساله است.

وی تاکید کرد: پیش از آنکه ارزیابی نهایی کار مشخص شود، رقم معوقه‌ها و سهم آن را از کل موجودی صندوق تعاون نمی‌توان تعیین و اعلام کرد و با توجه به آنکه این حرکت در وزارت تعاون آغاز شده است، در آینده نزدیک و پس از اصلاح و بررسی حساب‌های معوقه می‌توان رقم دقیق آن را اعلام کرد.

وزیر تعاون گفت: سهم معوقه‌ها از مجموع موجودی صندوق تعاون مبلغ قابل توجه نیست ولی برای صندوقی که کارآمدی اختصاصی دارد و باید منابع بخش تعاون را تامین کند، معوقه می‌تواند تهدیدی علیه عملکرد مثبت آن باشد.