با وجود آن که اعطای وام‌های زودبازده برای ایجاد بنگاه‌های کوچک کار آفرینی فی نفسه اقدام مثبتی است، اما عمده وام‌های دریافتی صرف امور غیرضرور شده و به اشتغالزایی منجر نشده است. دکتر رسول صدیقی‌بنابی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با تاکید بر مطلب فوق به ایسنا گفت: دادن وام‌های زودبازده بسیار خوب است ولی به شرط آن که منجر به اشتغالزایی شود.

در غیر این صورت فرد بیکاری که درآمدی ندارد قادر به بازپرداخت وام دریافتی نخواهد بود و چه بسا او را به یک بیکار بدهکار هم تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیشتر کسانی که وام‌های زودبازده را دریافت کرده‌اند آن را در کارهای غیر مولد به کار گرفته‌اند، به نحوی که گزارش‌ها حاکی از آن است که عمده وام‌های دریافتی در جهت نیازهای غیرضروری زندگی صرف شده و اشتغالزایی را به دنبال نداشته است.

نماینده مردم بناب در مجلس با تاکید بر اعمال نظارت بر نحوه پرداخت وام‌های زودبازده خاطرنشان کرد: در نحوه پرداخت وام‌ها باید تجدیدنظر صورت گیرد.

متاسفانه اجرای طرح‌های زودبازده با مشکل مواجه شده و این به دلیل آن است که مکانیزم اجرایی مناسبی برای آن پیش‌بینی نکرده‌ایم، لذا معتقدم اگر برای افراد بیکار شغل ایجاد کنیم بهتر از آن است که برای ایجاد بنگاه‌های کارآفرینی، وام و تسهیلات در اختیار افراد قرار بدهیم.