خبرگزاری فارس - صندوق بین‌المللی پول در آخرین گزارش پیش‌بینی کرد، مازاد تراز حساب‌های جاری ایران در سال ۲۰۰۶ با ۳۶‌درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۱۰‌میلیارد دلار برسد. به گزارش صندوق بین‌المللی پول موسوم به «چشم‌انداز اقتصادی جهان» متوسط رشد اقتصادی کشورهای خاورمیانه در سال ۲۰۰۶ با ۱/۰‌درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن به ۸/۵‌درصد خواهد رسید.

رشد اقتصادی ایران در این سال بدون تغییر نسبت به سال ۲۰۰۵ در حد ۴/۵‌درصد باقی خواهد ماند و در سال ۲۰۰۷ با کاهش مواجه شده به ۹/۴‌درصد خواهد رسید.

در میان کشورهای این منطقه امارات شاهد بیشترین رشد اقتصادی در سال ۲۰۰۶ خواهد بود. رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۰۶ به ۵/۱۱‌درصد خواهد رسید. در سال ۲۰۰۵ رشد اقتصادی امارات ۵/۸‌درصد اعلام شده بود. لبنان با منفی ۲/۳‌درصد نیز کمترین رشد اقتصادی در سال ۲۰۰۶ را خواهد داشت.

مازاد تراز حساب‌های جاری ایران نیز در سال ۲۰۰۶ به ۱۰‌میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم نسبت به سال ۲۰۰۵ به میزان ۷/۲‌میلیارد دلار افزایش خواهد داشت.

مازاد تراز حساب‌های جاری ایران در سال ۲۰۰۵، ۳/۷‌میلیارد دلار اعلام شده بود.

براساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول مازاد تراز حساب‌های جاری ایران در سال ۲۰۰۷ با کاهش مواجه خواهد شد و به ۹/۸‌میلیارد دلار می‌رسد.

براساس این گزارش در منطقه خاورمیانه قطر بیشترین تراز حساب‌های جاری در سال ۲۰۰۶ را خواهد داشت: تراز حساب‌های جاری این کشور در سال ۲۰۰۶ نسبت به سال ۲۰۰۵ دو برابر خواهد شد و به ۱/۴۹‌میلیارد دلار خواهد رسید.

اردن نیز با منفی ۷/۲۰‌میلیارد دلار کمترین تراز حساب‌های جاری در سال ۲۰۰۶ را خواهد داشت.