گروه بنگاه‌ها -خانواده‌های ایرانی با خرید بیمه تحصیل فرزندان خود می‌توانند برای تامین هزینه تحصیلی آنها با خیالی آسوده برنامه‌ریزی کنند. بیمه تحصیل فرزندان بیمه ملت برای تامین هزینه‌های تحصیلات دانشگاهی و دوران تحصیلی فرزندان با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی خانواده طراحی شده است.
بنا به اعلام معاونت بازاریابی و فروش بیمه ملت، سرپرست خانواده با خرید این بیمه‌نامه می‌تواند با پرداخت حق بیمه،متناسب با توان مالی خود علاوه بر برخورداری از پوشش‌های بیمه‌ای از محل پس‌اندازها و ذخایر ایجاد شده سرمایه‌ای مطمئن برای تامین هزینه تحصیلات فرزندانش ایجاد کرده و دغدغه‌های خاطر خود را در این زمینه از بین ببرد.
از مزایای این بیمه می‌توان به پرداخت سود حاصل از سرمایه‌گذاری به صورت سالانه (حداقل با نرخ ۱۸ درصد تضمینی، امکان دریافت وام از موجودی اندوخته بیمه‌نامه پس از گذشت دو سال، پرداخت سود مشارکت در منافع (علاوه بر نرخ تضمینی ۱۸ درصد)، پوشش‌های اضافی حادثه، امراض خاص و معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت از کارافتادگی کامل و دائم، امکان بازخرید بیمه‌نامه بلافاصله پس از شروع بیمه‌نامه، برخورداری از معافیت‌های مالیاتی (مالیات بر ارث و درآمد) با توجه به مواد ۱۳۶ و ۱۳۷ قانون مالیات‌ها اشاره کرد.