گروه بنگاه‌ها - فاطمه بهادری: رییس هیات‌مدیره بانک اقتصاد نوین از ارائه خدمات لیزینگی به صنایع زیست‌محیطی خبر داد. بهرام فتحعلی درحاشیه مراسم رونمایی از دو خدمت لیزینگ اقتصاد نوین در نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران در جمع خبرنگاران افزود: لیزینگ‌های الکترونیکی و سبز به عنوان دو خدمت جدید با رویکرد و توسعه ابزارهای مالی در بخش اجاره اعتباری در صنعت لیزینگ برای تامین منابع مالی مورد نیاز تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان کالاهای صنعتی، تجهیزات و ابزار کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی با بیان آنکه، رشد صنعت همراه تامین مالی توسط بانک‌ها است، اظهار کرد: اولویت بانک ارائه تسهیلات به طرح‌های صنعتی و به خصوص شرکت‌های بورسی است.

همچنین محمدکاظم مدیرعامل شرکت لیزینگ اقتصاد نوین گفت: لیزینگ الکترونیکی در واقع توسعه خدمات زیربنایی صنعت لیزینگ برای تولید نرم‌افزارهایی است که بهره‌گیری از ابزار‌های الکترونیکی را در فرآیند‌های عملیاتی مورد توجه قرار می‌دهد.

وی هدف از راه‌اندازی و استقرار این خدمت را تسهیل در دسترسی تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان کالاهای صنعتی و سرمایه‌ای با دوام برای استفاده از انواع تسهیلاتی دانست که لیزینگ برای تامین منابع مالی انجام می‌دهد.

وی گفت: این خدمات مشتریان صنعتی و شرکتی لیزینگ را قادر می‌کند تا از طریق سایت اینترنتی شرکت لیزینگ اقتصاد نوین درخواست‌های خود را ارسال و فرآیندهای عملیاتی آن از تشکیل پرونده تا مرحله نهایی را پیگیری کنند.

کاظم درباره لیزینگ سبز نیز اظهار کرد: این لیزینگ برای اولین بار در این صنعت در کشور مطرح می‌شود و هدف از راه‌اندازی آن توسعه و گسترش فرهنگ مسوولیت‌پذیری اجتماعی سازمان‌ها و بنگاه‌هایی است که کوشش‌های خود را معطوف به تولید و مصرف ماشین‌آلات صنعتی و لوازم و تجهیزات در صنایع زیست محیطی مانند بازیافت مواد، کنترل و کاهش مصرف انرژی، آلودگی هوا، بهینه‌سازی مصرف سوخت و غیره می‌کند.

شرکت لیزینگ اقتصاد نوین دو محصول جدید معرفی می‌کند

همچنین روابط عمومی شرکت لیزینگ اقتصاد نوین اعلام کرد: «لیزینگ سبز» و «لیزینگ الکترونیکی» به‌عنوان دو محصول جدید شرکت لیزینگ اقتصاد نوین در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران رونمایی خواهند شد. این شرکت با حضور در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران، با معرفی ساختار و کارکردهای لیزینگ سبز و لیزینگ الکترونیکی، درباره چگونگی تامین منابع مالی تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان کالاهای سرمایه‌ای و با دوام در بخش‌های ماشین‌آلات صنعتی، تجهیزات و لوازم کار توضیح خواهد داد.«لیزینگ سبز» که برای نخستین بار در صنعت لیزینگ کشور مطرح می‌شود، با رویکرد گسترش فرهنگ و توسعه پذیرش مسوولیت‌های اجتماعی توسط سازمان‌ها و بنگاه‌هایی صورت می‌گیرد که کوشش‌های خود را معطوف به تولید ماشین‌آلات صنعتی و لوازم و تجهیزات در صنایع بازیافت مواد، کنترل و کاهش مصرف انرژی، کنترل و کاهش آلودگی هوا، بهینه‌سازی مصرف سوخت در وسایل حمل‌و‌نقل، لوازم و تجهیزات مرتبط با مراقبت و محافظت از محیط زیست، بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنعت ساختمان، تصفیه خانه‌های صنعتی، دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز تولیدات کشاورزی که بدون استفاده از کودها و رشد دهنده‌های شیمیایی نسبت به تولید محصول اقدام می‌کنند. همچنین سایر صنایعی را که با مسائل زیست محیطی و کاهش آلاینده‌ها در صنایع خاص کار کرده‌اند، دربرمی‌گیرد. این گروه از صنایع می‌توانند با مراجعه به غرفه لیزینگ اقتصاد نوین که در سال شماره ۳۵ نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران قرار دارد، از مزایای ویژه‌ای که برای اعطای تسهیلات جهت تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان کالاهای سرمایه‌ای و با دوام مورد مصرف در مسائل زیست محیطی در نظر گرفته شده است، آگاهی پیدا کنند.