گروه بنگاه‌ها- شرکت بیمه ایران، مصطفی کیایی مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین را به عنوان نماینده خود در هیات‌مدیره این شرکت بیمه اتکایی معرفی کرد. مصطفی کیایی با تایید این خبر به خبرنگار پایگاه خبری اعتبار گفت: اینجانب تا سال ۹۰ عضویت هیات‌مدیره شرکت بیمه اتکایی امین را بر عهده داشتم که پس از به دست گرفتن سکان مدیریت عاملی این شرکت، از هیات‌مدیره خارج شدم و اکنون پس از حدود دو سال دوباره به عضویت هیات‌مدیره درآمدم.وی درباره عملکرد شرکت بیمه اتکایی امین در سال گذشته افزود: میزان تولید حق بیمه این شرکت در سال ۱۳۹۱ حدود ۴۱ درصد رشد داشته است. به گفته کیایی، حجم خسارت پرداختی بیمه اتکایی امین نیز در سال قبل، با بیش از ۳۷ درصد کاهش روبه‌رو شده است.

مدیرعامل بیمه اتکایی امین از رشد حدود ۲۵۹ درصدی مانده عملیات فنی و رشد بیش از ۴۷۷ درصدی مانده ناخالص فعالیت بیمه‌ای این شرکت خبر داد و یادآور شد: مانده پس از کسر هزینه‌های اداری، عمومی و پرسنلی شرکت نیز بیش از ۸۶ برابر شده است.وی اضافه کرد: جمع درآمدهای بیمه اتکایی امین در سال گذشته ۵۹ درصد و سود عملیاتی آن نیز ۶۳ درصد بیشتر شده است.بر اساس این گزارش، کیایی از سال ۱۳۷۰ تاکنون مشاور مدیرعامل بیمه ایران است و سوابقی نظیر عضو هیات مدیره شرکت‌های بیمه ایران‌معین، حافظ و معلم و همچنین مدیرعامل بیمه ایران‌معین بوده است.

وی که از سال ۸۷ تا ۹۰ عضو هیات مدیره بیمه اتکایی امین بود از مهرماه سال ۹۰ به عنوان مدیرعامل این شرکت منصوب شد و تاکنون در این سمت ادامه فعالیت داده است.

شرکت بیمه اتکایی امین که شرکت‌ بیمه‌ ایران، بیمه‌ آسیا، سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران، گسترش سرمایه‌گذاری سبا، شرکت بیمه‌ ایران‌معین، بیمه البرز، بیمه‌ دانا، بیمه‌ معلم و کارگزاری بورس بیمه‌ ایران سهامداران آن هستند، اولین شرکت بیمه اتکایی کشور است که از سال ۱۳۸۲ آغاز به کار کرده و در دو سال اخیر با وجود محدودیت‌های بین‌المللی عملکرد قابل‌قبولی داشته است.