گروه بنگاه‌ها- مدیران منابع انسانی شرکت‌های بیمه بر اهمیت نظام تشخیص صلاحیت حرفه‌ای جهت رتبه‌بندی حرفه‌ای کارکنان، کارگزاران و نمایندگان شرکت‌های بیمه و فعالان صنعت بیمه تاکید کردند. به گزارش روابط عمومی انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه، سومین جلسه کمیته منابع انسانی انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه با حضور مدیرعامل انجمن حرفه‌ای و مدیران منابع انسانی شرکت‌های بیمه ایران، بیمه البرز، بیمه دانا، بیمه معلم، بیمه رازی، بیمه سامان، بیمه ملت، بیمه آرمان، بیمه تعاون، بیمه سرمد، بیمه میهن و مدیر برنامه‌ریزی بیمه نوین هفته گذشته برگزار شد.
در این جلسه دکتر حجاریان مدیرعامل انجمن حرفه‌ای بیمه، ضمن تشریح اهداف و مزایای آزمون صلاحیت حرفه‌ای بر اهمیت وجود نظام صلاحیت حرفه‌ای تاکید کرد. وی کسب گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای را یک امتیاز مهم برشمرد و افزود: شرکت‌های بیمه می‌توانند جهت رتبه‌بندی حرفه‌ای و توسعه منابع انسانی خود این آزمون را مد نظر قرار داده و داشتن گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای را جزو امتیازات ویژه برای دارندگان این مدرک بدانند.
در ادامه این نشست مدیران منابع انسانی و شرکت‌های بیمه، برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای و کسب گواهینامه آن را به‌عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای رتبه‌بندی حرفه‌ای کارکنان و نمایندگان و فعالان صنعت بیمه، عنوان کرده و حضور کارکنان در آزمون صلاحیت حرفه‌ای را از برنامه‌های آتی خود خواندند. پس از بررسی مزایای آزمون و گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای و تبادل‌نظر درخصوص یکپارچه‌سازی این آزمون در کلیه شرکت‌های بیمه، تجمیع دانش بیمه‌ای و به‌کارگیری آن توسط کلیه اهالی صنعت بیمه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد به‌منظور تامین محتوای علمی و تالیف کتاب توسط این انجمن، هر یک از واحدهای آموزش شرکت‌های بیمه، منابع علمی و حرفه‌ای خود را در اختیار انجمن قرار دهند و پس از ایجاد یک بانک اطلاعاتی مناسب، جهت دسترسی عموم در سایت انجمن قرار گیرد.
همچنین به‌منظور استمرار جلسات مدیران منابع انسانی شرکت‌های بیمه با انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه، تشکیل شورای هماهنگی به‌منظور تبادل‌نظر بیشتر و ارائه گزارش به هیات‌مدیره انجمن حرفه‌ای، مورد تصویب قرار گرفت و امیرارسلان افراسیابی مدیر منابع انسانی بیمه البرز به عنوان رئیس شورا و ابوذر زنگویی‌نژاد و مهرنوش شوقی مدیران منابع انسانی بیمه ملت و بیمه سامان به عنوان دیگر اعضای این شورا انتخاب شدند. یادآور می‌شود گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای بیمه، گواهینامه‌ای است که توسط انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه و در پنج سطح، جهت رتبه‌بندی حرفه‌ای کارکنان و نمایندگان شرکت‌های بیمه و کلیه دست‌اندرکاران صنعت بیمه که در آزمون صلاحیت حرفه‌ای شرکت می‌کنند، صادر می‌شود. سطح اول آزمون صلاحیت حرفه‌ای بیمه در ۲۹ آذرماه سال‌جاری برگزار شد و مجددا آزمون این سطح در ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ برگزار می‌شود.