گروه بنگاه‌ها: بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت سهامی بیمه ایران را به‌عنوان توانمندترین شرکت بیمه‌ای کشور در پذیرش ریسک معرفی کرد. بنابراین گزارش، بیمه ایران با ۴۴۵ میلیارد تومان ظرفیت مجاز قبول اتکایی به‌عنوان توانمندترین شرکت بیمه‌ای کشور معرفی شده و می‌تواند در بازار تا این مبلغ پذیرش ریسک مستقیم داشته باشد.

گزارش بیمه مرکزی بر اساس ذخایر فنی، آخرین اطلاعات صورت‌های مالی مصوب شرکت‌های بیمه‌ای و آیین‌نامه شورای‌عالی بیمه تهیه شده است و شرکت‌های بیمه‌ای تا ۲۰ درصد سرمایه خود، مجاز به پذیرش ریسک خواهد بود.

شرکت سهامی بیمه ایران در سال ۱۳۹۳ توانایی پذیرش ریسک تا ۴۴۵ میلیارد تومان، بدون دریافت پوشش اتکایی را دارد که این توانایی به‌طور میانگین بیش از ۱۰ برابر ظرفیت پذیرش ریسک سایر شرکت‌های بیمه‌ای داخلی است. پس از شرکت سهامی بیمه ایران که با پذیرش ۴۴۵ میلیارد و ۳۶۱ میلیون تومان در رتبه نخست جدول رده‌بندی ظرفیت مجاز قبولی اتکایی شرکت‌های بیمه را به خود اختصاص داده است، بیمه البرز با ۱۴۵ میلیارد و ۷۱۳ میلیون تومان در مکان دوم جای گرفت وشرکت بیمه آسیا نیز با ۱۴۳ میلیارد و ۳۳۸ میلیون تومان در مکان سوم این جدول رده‌بندی ایستاد.

ظرفیت مجاز ریسک شرکت‌های بیمه