گروه بنگاه‌ها: مدیریت امور برنامه‌ریزی و بهبود روش‌ها در بانک توسعه صادرات با ارائه گزارشی، عملکرد هفت ماهه این بانک را تا پایان مهرماه در حوزه‌های مختلف ارائه تسهیلات و خدمات منتشر کرد. به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات، این گزارش آماری از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه با در نظر گرفتن شاخص‌های اصلی بانک به شیوه‌ مقایسه‌ای روند رشد یا افت این شاخص‌ها را نسبت به سال گذشته مورد بررسی قرار داده است.

ترکیب تسهیلات پرداختی از محل منابع مختلف نشان می‌دهد، تسهیلات ارزی و ریالی پرداختی نسبت به مهرماه سال گذشته به ترتیب ۴۱ درصد و ۲۴ درصد رشد نشان می‌دهد. با توجه به جایگزینی صندوق توسعه ملی به جای حساب ذخیره ارزی استفاده از منابع صندوق توسعه ملی نسبت به سال گذشته قریب به ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

اعتبار اسنادی داخلی ریالی صادره نسبت به سال گذشته در مقطع مهر ماه، رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد و از رقم

۸۱۱ میلیارد ریال در مهرماه ۹۲ به بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در مهرماه ۹۳ بالغ شده است. البته با توجه به بخشنامه بانک مرکزی مبنی‌بر اخذ وثیقه غیرمنقول یا سپرده ۱۰۰ درصدی از مشتریان، روند رو به رشد اعتبار اسنادی داخلی را با کندی مواجه کرده است. گرچه تعداد ضمانت‌نامه‌های ارزی صادره نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری نشان می‌دهد که ناشی از تحریم و محدود شدن تعداد کشورهای طرف قرارداد است، اما در مجموع تعداد کل ضمانت‌نامه‌ها نسبت به مهرماه سال گذشته افزایش یافته و ۱۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.