گروه بنگاه‌های اقتصادی، فاطمه بهادری: مدیرعامل بانک توسعه صادرات به پیگیری دریافت پنجمین خط اعتباری از بانک توسعه اسلامی اشاره کرد و گفت: مبلغ این خط اعتباری ۱۰۰ میلیون دلار خواهد بود. علی صالح‌آبادی درباره وضعیت حساب این بانک نزد بانک مرکزی هم گفت: حساب ما نزد بانک مرکزی قرمز نیست پس مشکلی هم در زمینه جریمه‌های اضافه برداشت نداریم.

وی درباره افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات نیز اظهار کرد: قرار است اقساط دریافتی از محل تسهیلات حساب ذخیره ارزی به حساب افزایش سرمایه بانک منظور شود که پیش‌بینی ما افزایش کمتر از یک هزار میلیارد تومانی سرمایه بانک از این محل است. صالح آبادی درباره آمادگی این بانک برای شرایط بعد از رفع تحریم‌ها، اظهار کرد: اگر محدودیت‌ها برداشته شود، گام‌های بهتری برخواهیم داشت ضمن اینکه ما برای

سه وضعیت یعنی تداوم وضعیت موجود، بدتر شدن تحریم‌ها و همچنین رفع آنها برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم. مدیرعامل بانک توسعه صادرات، قیمت تمام شده پول را در این بانک پایین‌تر از دیگر بانک‌ها خواند. مدیرعامل بانک توسعه صادرات از تشکیل کارگروهی بین بانک‌های تخصصی برای یافتن راهکارهای توسعه و تقویت سرمایه این بانک‌ها خبر داد و گفت: عمده منابع این بانک و در نتیجه اکثر قراردادهای این بانک، ارزی است و حجم تسهیلات ریالی آن به نسبت تسهیلات ارزی به مراتب پایین‌تر است.

وی حداقل نرخ سود تسهیلات این بانک را ۱۸ درصد و حداکثر آن را ۲۲ درصد خواند و گفت: بسته به ریسک مشتری و اعتبار وی نزد سیستم بانکی، دریافت وثیقه‌ها متفاوت خواهد بود که شامل طیفی از انواع وثایق اعم از ملک، سفته، اوراق و ... خواهد بود.