گروه بنگاه‌ها- فاطمه بهادری: مدیرعامل بانک سرمایه گفت: قرار است مسکن ارزان قیمت با نگاهی به بازسازی بافت‌های فرسوده توسط بانک سرمایه تولید شود و در اختیار فرهنگیان قرار گیرد. خیرالله بیرانوند افزود: قرار است این خانه‌ها به صورت انبوه ساخته و در پایان ساخت به فرهنگیان به صورت اقساطی واگذار شود، کلانشهرهای کشور برای اجرای این طرح در اولویت قرار دارند. وی با بیان اینکه کارت اعتباری تخفیف دار به ارزش چهار میلیون تومان از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری به فرهنگیان ارائه خواهد شد، افزود: در توافقی که با منطقه آزاد کیش داشته‌ایم نیز کارت کیش وندی برای ساکنان این منطقه صادر خواهد شد. وی با تاکید براینکه این کارت اعتباری در قالب عقد مرابحه و سقف چهار میلیون تومان است،گفت: در راستای این طرح حداقل یک میلیون و ۷۵۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته مشمول کارت اعتباری و ۱۰ میلیون دانش‌آموز مشمول کارت‌های چند منظوره می‌شوند. وی با بیان آنکه این کارت قابل شارژ و تقسیط است و برای تامین مایحتاج وکالاهای اساسی فرهنگیان صادر می‌شود، اظهار کرد: فرهنگیان می‌توانند در اقساط ۱۸ و ۲۴ ماهه از این کارت اعتباری استفاده کنند و تنها کارمزد آن را بپردازند.

وی با تاکید براینکه بنا داریم سرمایه بانک را از ۴۰۰میلیارد تومان به یک هزار و۲۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم، اظهار کرد: این افزایش از محل آورده نقدی سهامداران وتاپایان سال محقق خواهد شد.

مدیرعامل بانک سرمایه اظهار کرد: اولین روز از سال ۹۴ برای سهام این بانک صف خرید تشکیل شد و قیمت آن از ۱۶۵ تومان روز بازگشایی به ۲۱۷ تومان تا روز دو شنبه گذشته رشد کرده است.

وی همچنین از آماده باش شعب بانک سرمایه برای حضور در بازارهای بین‌المللی در راستای بیانیه سوئیس خبر داد و اضافه کرد: همه شعب بانک سرمایه تا پایان نیمه اول سال،شعب ارزی خواهند شد. مدیرعامل بانک سرمایه درباره دلایل رشد نرخ سود سپرده‌های بانکی نیز افزود: تحریم‌ها سبب شد تا محدودیت‌هایی در فعالیت اقتصادی و گشایش اعتبارات اسنادی ایجاد شود. همچنین افزایش ناگهانی نرخ ارز از دیگر دلایل رشد نرخ سود بانکی است.

ییرانوند تصریح کرد: اگر محدودیت‌های بین‌المللی رفع شود فعالان اقتصادی می‌توانند از اعتبارات بین‌المللی استفاده کنند و فشار از تقاضای ریال برداشته خواهد شد و بنابر این کاهش نرخ سود بانکی دیگر نیاز به دستور بانک مرکزی ندارد.