گروه بنگاه‌ها: همزمان با هفته محیط زیست، محصول «بانک‌آشنا» بانک اقتصادنوین طی مراسمی با حضور مدیران ارشد این بانک و اداره کل محیط زیست استان تهران و در حضور نمایندگان رسانه‌های گروهی رونمایی شد. به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، در این مراسم حسن معتمدی، مدیرعامل بانک اقتصادنوین با بیان اینکه این بانک از چندی پیش به خانواده دوستداران محیط زیست پیوسته است، گفت: در راستای تفاهم‌نامه همکاری بانک با سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران و به منظور توسعه فرهنگ حفظ محیط زیست در میان عموم مردم، انجام اقدامات عملی مشترک با این سازمان در دستور کار قرار گرفته است که ارائه خدمات بانکی دوستدار محیط زیست نیز در همین راستا قرار دارد. معتمدی افزود: قصد داریم در مقوله حفاظت از محیط زیست فراتر از شعارها حرکت کنیم و در فرآیندها، محصولات و خدمات خود این مهم را همواره در نظر داشته باشیم. وی گفت: در همین راستا یکی از شروطی که برای اعطای تسهیلات به واحدهای کسب‌و‌کار در نظر گرفته‌ایم رعایت الزامات زیست‌محیطی توسط این واحدها است. معتمدی راه‌اندازی خدمت جدید «بانک‌آشنا» را یکی از خدمات بانک اقتصادنوین در راستای حمایت از محیط زیست عنوان کرد و گفت: این خدمت با هدف جلب رضایت مشتریانی که دسترسی‌های آسان به شعب ندارند تعریف شده و در آینده از سوی سایر بانک‌ها به‌عنوان الگو مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه از افتتاح «شعبه سبز» بانک اقتصادنوین همزمان با هفته بانکداری اسلامی خبر داد و گفت: جزئیات این خبر به زودی اعلام خواهد شد.

در این نشست هادی حیدرزاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز اظهار کرد از ابتدای سال جاری بانک اقتصادنوین با امضای تفاهم‌نامه، عنوان نخستین بانک دوستدار محیط زیست را کسب کرده است.وی با بیان اینکه استفاده از امکانات فضای مجازی برای عملیات بانکداری یکی از اولویت‌هایی بود که در این تفاهم‌نامه مورد توافق قرار گرفت و بخشی از آن امروز اجرایی شده است اعلام کرد که راه‌اندازی شعبه سبز، حمایت از پروژه‌های زیست‌محیطی، پایان‌نامه‌های مرتبط و صنایع دوستدار محیط زیست از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است که به مرور اجرایی خواهد شد. حیدرزاده به رونمایی از بسته «بانک‌آشنا» به‌عنوان محصول دوستدار محیط زیست اشاره کرد و افزود: کاهش تردد در شهر برای دستیابی به خدمات بانکی، استفاده کمتر از پول فیزیکی و ... از جمله مزیت‌های این خدمت است. رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست استان تهران، اقتصادنوین را اولین بانک دوستدار محیط زیست به معنای واقعی در کشور معرفی کرد و گفت: کسب عنوان بانک سبز الزاماتی دارد که در میان بانک‌های کشور بانک اقتصادنوین توانست این شرایط را احراز کند که همه این الزامات در تفاهم‌نامه مشترک بانک و سازمان حفاظت محیط زیست لحاظ شده است.