گروه بنگاه‌ها: مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملت برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۳چهارشنبه گذشته برگزار شد.در این مجمع که بیش از ۹۳ درصد صاحبان سهام حضور داشتند، تقسیم ۹۰ ریال از ۴۵۸ ریال سود خالص به‌ازای هر سهم به تصویب اکثریت سهامداران رسید.

مجمع عمومی بانک ملت به ریاست مصطفی ضرغامی، نایب رئیس هیات‌مدیره و نظارت دکتر موحدنژاد و رجبیان نمایندگان دولت و شرکت سرمایه‌گذاری صباتامین برگزار شد. در این مجمع علی رستگار مدیرعامل بانک ملت گزارش عملکرد هیات‌مدیره در سال مالی گذشته رابرای سهامداران قرائت کرد.

مدیرعامل بانک ملت آشفتگی بازار پولی، ناپایداری سپرده‌ها، افزایش هزینه تجهیز منابع و قیمت تمام شده پول، عدم توازن در سود دریافتی و پرداختی، کاهش حاشیه سود، تداوم تحریم‌ها و کاهش فعالیت‌های بین‌المللی و محروم ماندن از کارمزدهای ارزی را از جمله چالش‌های فراروی بانک‌ها در سال گذشته خواند و گفت: عدم حضور در بازار آشفته نرخ سود سپرده‌ها، پیگیری وصول مطالبات، عدم اضافه برداشت از بانک مرکزی و حضور بیشتر در بازارهای بین‌المللی از جمله اقدامات بانک ملت برای مقابله با این چالش‌ها بود.

وی حجم کل منابع بانک ملت را در سال ۹۳ بالغ بر یک میلیون و ۱۴۶ هزار میلیارد ریال و حجم تسهیلات آن را بیش از ۹۳۳ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و ادامه داد: قرار گرفتن بانک ملت در رتبه ششم بین ۵۰ شرکت فعال‌تر بورس، کسب رتبه نخست در مصارف شبکه بانکی، احراز رتبه اول در کل منابع بین بانک‌های بورسی و رتبه دوم در کل شبکه بانکی و دارا بودن پایین‌ترین نسبت مطالبات به مصارف در شبکه بانکی، از جمله موفقیت‌های این بانک در سال گذشته است.

رستگار، حجم کل دارایی‌های بانک ملت را یک میلیون و ۴۴۹هزار و ۹۸۴ میلیارد ریال و حجم بدهی‌های آن را یک میلیون و ۳۷۳ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: کل درآمد بانک در این سال ۱۶۶ هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال، کل هزینه‌ها ۱۴۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال، سود خالص ۱۸هزار و ۳۰۳ میلیارد ریال و سود محقق شده هر سهم ۴۵۸ریال بوده است.

به گفته رستگار، ارزش بازار سهام بانک ملت در سال ۹۳ بیش از ۱۰۳ هزار میلیارد ریال با سرمایه ۴۰ هزار میلیارد ریالی بوده است.گزارش کامل مجمع عمومی بانک ملت در روزهای آینده در روزنامه «دنیای اقتصاد» منتشر می‌شود.