تسنیم: بر اساس مقررات جدیدی که روز جمعه توسط فدرال رزرو پیشنهاد شد، ۶ بانک بزرگ آمریکایی باید ۱۲۰ میلیارد دلار اعتبار بیشتر جذب کنند که به احتمال فراوان از طریق بدهی‌های بلندمدت خواهد بود. به گزارش رویترز، بر اساس مقررات جدیدی که روز جمعه توسط فدرال رزرو پیشنهاد شد، ۶ بانک بزرگ آمریکایی باید ۱۲۰ میلیارد دلار اعتبار بیشتر جذب کنند که به احتمال فراوان از طریق بدهی‌های بلندمدت خواهد بود.

هدف از این مقررات تضمین این مساله است که بزرگ‌ترین و پر‌تراکنش‌ترین بانک‌ها از جمله گلدمن ساکس، جی‌پی‌مورگان چیس و ولز فارگو بتوانند از طریق تبدیل برخی از بدهی‌هایشان به خصوص بدهی‌های صادر شده توسط شرکت‌هایشان، به سهام بدون اختلال در بازار یا لزوم کمک دولت، بهتر یک بحران دیگر را تحمل کنند. به گفته مقامات فدرال رزرو، انتظار می‌رود این بانک‌ها با انتشار بدهی‌ها ۱۲۰ میلیارد دلار منابع مالی مورد نیاز خود را تامین کنند. این مقررات یکی از مجموعه مقرراتی است که با هدف کاهش ریسک در سیستم بانکی آمریکا از طریق مشخص کردن میزان بدهی و سهام‌های بانکی‌ای است که بانک‌ها باید برای تامین مالی خود مورد استفاده قرار دهند.

اعضای فدرال رزرو در رای‌گیری به عمل آمده با پیش‌نویس این پیشنهاد موافقت کردند و این به آن معنا است که پیشنهاد مذکور برای نظرخواهی عمومی ارائه خواهد شد. در جریان یک نشست عمومی با مقامات فدرال رزرو، یکی از کارمندان این بانک که روی این مقررات کار کرده گفت، بانک‌ها باید بخش عمده بدهی‌های خود را از طریق تامین مالی مجدد تسویه کنند. سخنگوی بانک ولزفارگو در بیانیه‌ای اعلام کرد، این بانک در حال بررسی این پیشنهاد است و به نظر می‌رسد که پیشنهاد مذکور در راستای انتظارات بانک‌ها است.