گروه بنگاه‌ها: سرمایه بانک دی با تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده با ۱۰۰ درصد افزایش به ۱۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد که ۲۸ درصد آن به‌طور همزمان اجرا شد.

مدیرعامل بانک دی در این مجمع ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بانک در سال جاری و ترسیم روند رو به رشد عملیات بانکی از ابتدا تاکنون به تشریح دلایل افزایش سرمایه بانک پرداخت. احمد شفیع‌زاده با اشاره به اینکه بسیاری از شاخص‌های مالی و ارزیابی بانک‌ها متناسب با میزان سرمایه آنها است، اظهار کرد: در شرایط کنونی اقتصاد کشور به‌ویژه با توجه به تحولاتی که در پسابرجام اقتصاد ایران با آن روبه‌رو خواهد بود نیاز است که نظام بانکی حضور پررنگ‌تری در این چرخه داشته باشد و یکی از اقداماتی که برای اجرای آن هم بانک‌ها و هم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پی آن هستند، افزایش میزان سرمایه است.

مدیرعامل بانک دی در ادامه با بیان اینکه دلایل زیادی برای افزایش سرمایه بانک دی می‌توان برشمرد به مواردی از جمله افزایش ظرفیت جذب سپرده‌ها، افزایش میزان اعطای تسهیلات، توسعه شبکه شعب، توسعه خدمات بانکی و گسترش حضور در عرصه بین‌المللی اشاره کرد. شفیع‌زاده افزود: بر اساس برنامه پیش‌بینی شده بانک دی در مرحله نخست میزان سرمایه خود را از محل سود انباشته به ۶ هزار و۴۰۰ میلیارد ریال افزایش می‌دهد و سپس با اختیاری که مجمع به هیات‌مدیره خواهد داد مابقی میزان افزایش سرمایه تا سقف یک هزار میلیارد تومان در دو سال آینده محقق می‌شود.