گروه بورس- بازار دیروز در حالی با رشد قابل توجه ۲/۱ درصدی شاخص کل مواجه شد که بسیاری این مهم را نشانه‌ای از بازگشت رونق به بورس در پی آرامش‌های سیاسی می‌دانند. به این ترتیب، جو مثبت حاکم بر بازار منجر به رشد شاخص صنایع بزرگ شد. در این میان، گروه محصولات شیمیایی، روند مثبت خود را ادامه دادند. بیشترین حجم معاملات این گروه را نماد «وپترو» با حضور سهامداران حقیقی به خود اختصاص داد. همچنین «فارس» بیشترین تاثیر را بر شاخص کل در میان نمادهای بورسی داشت و با صف خرید سنگینی به ارزش ۳۳ میلیارد ریال به کار خود پایان داد.

از سوی دیگر گروه فرآورده‌های نفتی که از ابتدای هفته روندی منفی را پشت سر می‌گذاشتند، در معاملات دیروز مثبت شدند. «شبندر» به عنوان پرمعامله‌ترین و موثرترین نماد بر شاخص کل شناخته شد در معاملات روز دوشنبه خرید یک میلیون سهم «شپنا» توسط بانک رفاه کارگران قابل توجه است.

همچنین گروه فلزات اساسی روند مثبت خود را ادامه دادند. افزایش نرخ جهانی مس یکی از اخبار مهم این گروه و گروه کانه‌های فلزی به شمار می‌آید. «فباهنر» بیشترین حجم معاملات این گروه را در اختیار داشت و طی روزهای اخیر بیشتر مورد توجه سهامداران حقیقی قرار گرفته است. همچنین «وتوکا» با صف خرید ۲۰ میلیارد ریالی و «فنوال» با صف فروش ۳/۳ میلیارد ریالی مواجه بودند.

بانک‌ها که در روزهای اخیر با اقبال زیادی مواجه هستند، دیروز رشد ۷/۲ درصدی شاخص را به ثبت رساندند. نمادهای این گروه از جمله «وبملت»، «وپاسار»، «وبصادر» و «وتجارت» از موثرترین نمادها بر شاخص کل بودند. در همین حال «وتجارت» و «وپاسار» پرمعامله‌ترین نمادهای این گروه بودند؛ به طوری که طی روزهای اخیر بانک تجارت سهامداران حقوقی را در نقش فروشنده شاهد بوده در حالی که بانک پاسارگاد مورد اقبال خریداران حقوقی بوده است.

همچنین «وبصادر» با صف خرید ۳۳ میلیارد ریالی مواجه بود. این در حالی است که در معاملات روز دوشنبه، خرید ۷/۹ میلیون سهم بانک ملت توسط شرکت گروه مالی ملت، خرید ۱/۲ میلیون سهم بانک پارسیان توسط شرکت ایده گستر دوراندیش و فروش ۱۰ میلیون سهم بانک صادرات توسط شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی نفت قابل توجه بود.

از سوی دیگر گروه کانه‌های فلزی روند مثبت خود را ادامه دادند. بیشترین حجم معاملات گروه را «کروی» به خود اختصاص داد؛ این نماد طی روزهای اخیر شاهد حضور حقیقی‌ها در نقش خریدار بوده است. همچنین حق‌تقدم شرکت سنگ‌آهن گل‌گهر بازگشایی شد.

شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی روند مثبت خود را ادامه دادند و «وصندوق» برای چندمین روز متوالی بیشترین حجم معاملات گروه را در اختیار داشت. طی روزهای اخیر سهامداران حقوقی هم در نقش خریدار و هم فروشنده سهام این نماد حضور داشته‌اند، اما فروش‌ها بسیار سنگین‌تر بوده است.

از سوی دیگر «اخابر» که روزهای منفی را سپری می‌کرد دیروز در میان مثبت‌ترین نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل قرار گرفت. این در حالی است که در روزهای اخیر حضور چشمگیر سهامداران حقوقی در قسمت فروش این سهام قابل تامل است.

سیمانی‌ها که روزهای کم‌نوسانی داشتند دیروز با رشد شاخص مواجه شدند. بیشترین حجم معاملات این گروه در اختیار «سفارس» بود؛ به طوری که بخش قابل توجهی از فروشندگان را حقوقی‌ها تشکیل می‌دادند. از سوی دیگر گروه خودرو که اخیرا با روند نزولی دست و پنجه نرم می‌کند دیروز با رشد چشمگیر ۳/۳ درصدی شاخص مواجه بود. «خودرو» در حالی بیشترین حجم معاملات گروه را در اختیار داشت که طی روزهای اخیر شاهد حضور حقوقی‌ها در نقش فروشنده است. در نهایت سرمایه‌گذاری‌ها روند مثبت خود را ادامه دادند. «وساپا» بیشترین حجم معاملات این گروه را در اختیار داشت، این نماد با توجه حقیقی‌ها مواجه بوده است. در معاملات روز دوشنبه ۱/۱ میلیون سهم «وسپه» توسط شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع معدنی امید خریداری شد.

سبزپوشی یکدست صنایع برتر

سبزپوشی یکدست صنایع برتر