به نقل از کوین دسک، در این هفته مقامات استرالیایی مستقیما به دنبال کارمندان فعلی و سابق بایننس در این کشور بودند و خواستار دسترسی به ارتباطات داخلی آنها و داده‌های لوازم الکترونیک شخصی آنها شدند. همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد در هفته گذشته کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC) در خارج از دفاتر این شرکت با نمایندگان بایننس به‌صورت فرد به فرد تماس گرفته است. به این ترتیب به نظر می‌رسد استرالیا هم به جمع حوزه‌های قضایی که در حال تعقیب بایننس هستند، اضافه شده است.

یکی از سخنگویان بایننس به کوین‌دسک گفت که بازرسی ASIC بر عملیات مشتقات بایننس در استرالیا متمرکز است. ارائه محصولات مشتقه بایننس در استرالیا در اوایل سال جاری تعطیل شد؛ اما بازار معاملات اسپات بایننس در استرالیا همچنان پابرجا است. بایننس از اتهامات سنگین نهادهای تنظیم‌گر ایالات متحده، حمله فرانسوی‌ها، انکار مجوز توسط هلندی‌ها، تا تحقیقات اخیر در استرالیا، با مشکلات قانونی در بسیاری از نقاط جهان مواجه است. این صرافی سال‌ها بدون مداخله جدی نهادهای نظارتی فعالیت می‌کرد و آغاز مداخله این نهادها ضربات شدیدی به بایننس وارد کرده است.

الکس زردن (Alex Zerden)، یکی از مقامات سابق وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، درباره وضعیت قانونی بایننس اظهار کرد: اتهامات موجود علیه صرافی بایننس تخلفات جنایی و مدنی بسیار جدی از جمله اتهامات علیه امنیت ملی را شامل می‌شود. با توجه به فعالیت بین‌المللی این صرافی، تحقیقات درباره بایننس و اثبات این ادعاها احتمالا حوزه‌های قضایی متعددی را دربرمی‌گیرد و نیاز به همکاری مستمر بین حوزه‌های قضایی متعدد دارد. همچنین در این هفته، گزارش‌هایی منتشر شد حاکی از اینکه چندین مدیر اجرایی کلیدی، از جمله مشاور عمومی، مدیر ارشد استراتژی، معاون ارشد انطباق با قانون و مدیر ارشد تجاری، از تیم بایننس جدا شده‌اند. این موضوع باعث شکل ‌گرفتن موجی از شایعات در رسانه‌ها شده است که دلیل این خروج نیروهای مدیریتی را گمانه‌زنی درباره ورود وزارت دادگستری آمریکا به پرونده بایننس می‌دانند.

در این شرایط CZ در روز جمعه تلاش کرد این «چرخش نیروها» را بخشی طبیعی از زندگی این شرکت نشان دهد. شرکتی که تعداد نیروهای آن طی چند سال کوتاه از چند ۱۰نفر به چند هزار نفر رسیده است. با این حال خروج نیرو از سطوح بالای مدیریتی این شرکت و نه سایر سطوح، نکته اصلی جالب توجه بوده است که CZ از ارائه توضیح درباره آن طفره می‌‌رود.