به نقل از کوین‌تلگراف، در این دستورالعمل شرکت‌های کریپتویی فعال در نیویورک موظف شده‌اند سیاست‌های خود را برای فهرست‌کردن (Listing) یا حذف ارزهای دیجیتال از لیست معاملاتی (Delisting) برای تایید به NYDFS ارسال کنند. سیاست‌های شرکت‌ها بر اساس استانداردهای دقیق‌‌‌‌‌‌‌‌ ارزیابی ریسک که توسط اداره خدمات مالی نیویورک برای محافظت از سرمایه‌گذاران تعیین‌شده‌است، سنجیده می‌شود. ریسک‌های مرتبط با فناوری، امنیت سایبری، بازار، نقدینگی و فعالیت غیرقانونی توکن‌‌‌‌‌‌‌‌ها از جمله عواملی هستند که توسط NYDFS درنظر گرفته می‌شوند.

این دستورالعمل برای تمام شرکت‌های ارز دیجیتال دارای مجوز و تابع قوانین نیویورک و همچنین تراست‌‌‌‌‌‌‌‌های تحت‌قانون بانکداری این ایالت اعمال می‌شود. پیش از این، NYDFS در ماه سپتامبر (شهریور) از عموم خواسته بود تا نظر خود را در رابطه با این دستورالعمل اعلام کنند. علاوه بر این، شرکت‌های ارز دیجیتالی که سیاست‌های اضافه یا حذف‌کردن توکن آنها پیش از این تایید شده‌است، تا زمانی‌که آن را به اداره خدمات مالی نیویورک ارسال نکرده و تاییدیه دریافت نکنند، مجاز به تایید خودکار هیچ توکنی نخواهند بود. از جمله شرکت‌هایی که مشمول قوانین جدید می‌شوند، می‌توان به سیرکل (Circle)، صرافی جمنای (Gemini)، فیدلیتی (Fidelity)، رابین هود (Robinhood) و پی پل (PayPal) اشاره کرد. شرکت‌های مشمول باید تا ۸ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۷ آذر)، پیش‌‌‌‌‌‌‌‌نویس سیاست‌های خود را به NYDFS ارسال کرده و نسخه نهایی آن را تا ۳۱ژانویه سال‌۲۰۲۴ (۱۱ بهمن) ارائه دهند.

آدرین ‌ای هریس (Adrienne A. Harris)، سرپرست اداره خدمات مالی نیویورک خاطرنشان کرد که این اداره به‌طور گسترده رویکردی مبتکرانه و مبتنی بر داده را برای نظارت بر لیست معاملاتی شرکت‌های ارز دیجیتال اجرا خواهد کرد. وی ضمن تاکید بر اینکه این دستورالعمل به‌معنای سرکوب سراسری صنعت رمزارزها نیست، گفت: می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم نیویورکی‌‌‌‌‌‌‌‌ها راهی قانونی برای دسترسی به بازار ارزهای‌مجازی دارند و نیویورک همچنان در مرکز نوآوری‌‌‌‌‌‌‌‌های تکنولوژی و قوانین آینده‌نگر باقی‌می‌ماند.

اداره خدمات مالی نیویورک در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۱) اعلام کرد توانایی خود برای شناسایی فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال از جمله معاملات نهانی و دستکاری بازار را گسترش داده‌است. بر اساس گزارش صرافی کوین‌بیس در ماه اکتبر، حدود ۶۹۰شرکت بلاک‌چینی در ایالت نیویورک فعالیت می‌کنند و ۱۹‌درصد از شهروندان این ایالت نیز مالک ارزهای دیجیتال هستند.