افشین رضوانی، مجری پروژه پلنت اکسیژن ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به اینکه پیمانکار پروژه شرکت صفا فولاد سپاهان است و نوع قرارداد آن EPC است، گفت: برای برنامه تولید ۶/ ۳ میلیون تن در سال به میزان ۹۰‌هزار نرمال مترمکعب در ساعت اکسیژن نیاز است. به نوعی دیگر می‌توان گفت علاوه بر میزان تولید فعلی اکسیژن درکارخانه، ۲۵ هزارنرمال مترمکعب بر ساعت اکسیژن دیگر هم موردنیاز است و به این منظور احداث پروژه پلنت اکسیژن در این مجتمع عظیم صنعتی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه (مدیریت‌های اجرایی پروژه‌ها و هماهنگی امور مهندسی و نظارت) دستگاه ناظر و کارفرمای این پروژه هستند.

مجری پروژه پلنت اکسیژن ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به اینکه پروژه جدید اکسیژن با مبلغ قرارداد ۳۳/ ۷۵ میلیون یورو، تیرماه سال ۱۳۹۲ به شرکت صفا فولاد سپاهان واگذار شد، اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه از شهریور سال مذکور آغاز شد و عملیات بتن‌ریزی آن انجام شده و همچنین نصب اسکلت فلزی ۸۴۰ تن، نصب تجهیزات ۲‌هزار و ۴۰۰ تن، ۸۸‌هزار و ۵۰۰ تن لوله‌کشی و ۱۰۰ کیلومتر نیز کابل‌کشی این پروژه است. وی خاطرنشان کرد: این پروژه شامل هفت زیر‌پروژه فرعی به نام‌های پست برق MSDS۴ و ساختمان کنترل اصلی، کمپرسورخانه، Cold Box، ASU، پمپ‌خانه و Cooling Tower، Back Up  وArea Network  است. رضوانی افزود: به منظور تامین انرژی موردنیاز موتورهای کمپرسور یک، مجموعه تامین انرژی MV از محل پست برق MSDS۴ تامین می‌شود. همچنین تجهیزاتی از جمله رآکتورها و بانک خازنی را می‌توان به عنوان بخشی از سیستم تامین انرژی MV نام برد. در واحد کمپرسورخانه نیز تعداد سه دستگاه کمپرسور شامل MAC۱&۲ وBAC  به همراه تجهیزات کمکی آن قرار دارد. مجری پروژه پلنت اکسیژن ذوب‌آهن اصفهان بیان کرد: ظرفیت هوای ورودی کمپرسورهای MAC ۷۳۰۰۰ نرمال مترمکعب در ساعت است که این کمپرسورها از نوع سانتریفیوژی هستند. وی تصریح کرد: انرژی موردنیاز انجام فشرده‌سازی هوا از طریق الکتروموتورهایی با قدرت ۸ مگاوات تامین و در ولتاژ نامی ۱۰KVجریان مصرفی ۵۲۵ آمپر به صورت آسنکرون در دورنامی ۱۴۹۶rpm کار می‌کند.

رضوانی تصریح کرد: ظرفیت هوای ورودی کمپرسورBAC، ۶۸۸۰۰ نرمال مترمکعب برساعت است که به دلیل پایین بودن این ظرفیت با کمپرسورMAC سایز ورودی بالاتر است.