بازدید رئیس هیات عامل ایمیدرو از مجتمع سیمیدکو

در این نشست محمدرضا پاکباز عضو هیات‌‌‌مدیره شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو) ضمن خیرمقدم به معاون وزیر صمت و هیات همراه گفت: سیمیدکو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران این پهنه صنعتی و معدنی همچنان مشتاق به سرمایه‌گذاری بیشتر و جدی‌‌‌تر در این منطقه بوده و طرح توسعه خود را باهدف تبدیل ۵/ ۲ به ۵‌میلیون تن تولید در هر دو محصول کنسانتره و گندله با جدیت دنبال خواهد کرد.

پاکباز راه برون‌رفت از مشکلات فعلی سرمایه‌گذاران در منطقه معدنی سنگان را تشکیل کنسرسیومی متشکل از سرمایه‌گذاران برای استخراج سنگ دانست و افزود: عمده مشکلات سرمایه‌گذاران در این منطقه به تامین و استخراج سنگ مرتبط است و سیمیدکو با حمایت فولاد خوزستان و همراهی سایر سرمایه‌گذاران آمادگی کامل برای حضور و نقش‌‌‌آفرینی در این کنسرسیوم را دارد.

عضو هیات‌مدیره سیمیدکو، راهبری و نظارت ایمیدرو بر این کنسرسیوم برای توسعه متوازن سرمایه‌گذاری و تقویت فعالیت‌‌‌های اقتصادی شرق کشور را نیز ضروری دانست و بر اهمیت نقش ایمیدرو در این زمینه تاکید کرد.

وی همچنین اظهار کرد: شرکت فولاد خوزستان به عنوان یک بنگاه اقتصادی بزرگ و کلیدی در کشور به عنوان سهامدار عمده سیمیدکو نیز با نگاه توسعه متوازن منطقه‌‌‌ای و تقویت زیرساخت‌‌‌های موجود در شرق کشور نقش ویژه‌‌‌ای درپیشرفت طرح‌‌‌های توسعه این شرکت داشته است.

محمدرضا پاکباز اقدامات سیمیدکو در حوزه مسوولیت‌‌‌های اجتماعی و محیط‌زیست را کم‌نظیر دانست و افزود: این شرکت در کوتاه‌‌‌ترین زمان ممکن و چندماه جلوتر از برنامه پیش‌بینی‌شده توانست در سال ۱۴۰۰ از بزرگ‌ترین پروژه زیست محیطی این منطقه یعنی طرح فیلتراسیون و آبگیری از باطله خود با ظرفیت بازچرخانی بیش از۲ میلیون مترمکعب آب در سال بهره‌‌‌برداری کند و بلافاصله عملیات اجرایی دومین طرح زیست محیطی خود در شهر خواف را با هدف تامین آب مصرفی کارخانه‌های خود آغاز کند.

پاکباز سرعت پیشرفت پروژه شبکه جمع‌‌‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب خواف را قابل قبول دانست و افزود: همزمان با بهره‌‌‌برداری از این طرح عظیم زیست محیطی و با فائق آمدن بر مشکلات تامین آب و با توجه به نگاه منبع‌محور این شرکت در حوزه آب و انرژی، سیمیدکو آمادگی مشارکت و راهبری سایر پروژه‌‌‌های موجود در منطقه را با حمایت گروه تخصصی فولاد خوزستان دارد.

عضو هیات‌مدیره شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد با ارائه گزارش مبسوطی از فعالیت‌‌‌های سیمیدکو در پهنه صنعتی و معدنی سنگان و شهرستان خواف و تقدیر از تلاش‌‌‌های مدیرعامل این شرکت اظهار کرد: کارنامه سیمیدکو در تمام جنبه‌‌‌های فعالیت خود در منطقه سنگان و شهرستان خواف کارنامه روشن و درخشانی است و تعامل و همراهی دوجانبه این مجموعه با مجتمع سنگ‌‌‌آهن سنگان نیازمند حمایت و همراهی همه‌جانبه ایمیدرو در تقویت طرح‌‌‌های توسعه و تولید است.

محمد‌رضا موثقی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در ادامه با اشاره به راهگشا بودن پیشنهادها و راهکارهای مطرح‌شده سیمیدکو، اقدامات این شرکت در حوزه مسوولیت‌‌‌های اجتماعی، توجه به محیط‌زیست و آب و انرژی را قابل تقدیر دانست.