برای رسیدن به این هدف، مواردی باید انجام گیرد و جزئیاتی مطرح شده است که به بررسی این موارد می‌‌‌پردازیم. نکته مهم آنکه آنچه ما نیاز داریم این‌‌‌گونه است:

ما (دنیا) از توسعه یک معاهده جاه‌‌‌طلبانه، موثر و الزام‌‌‌آور سازمان ملل‌‌‌متحد برای پایان‌‌‌دادن به آلودگی پلاستیکی حمایت می‌‌‌کنیم. به‌‌‌عنوان کسب و کاری که در سطح جهانی فعالیت می‌کند، ما به قوانین و اقدامات جهانی برای ایجاد زمینه‌‌‌های بازی مساوی نیاز داریم تا بتوانیم نقش خود را در ایجاد تغییر در مقیاس جهانی ایفا کنیم. ما معتقدیم که دولت‌‌‌ها باید مقررات هماهنگ را از طریق مقررات الزام‌‌‌آور در معاهده ایجاد کنند. این مقررات باید بر کاهش و گردش پلاستیک‌ها در کنار پیشگیری و اصلاح نشت آنها به محیط‌زیست تمرکز کند.مذاکره‌‌‌کنندگان باید از هم‌اکنون با اتخاذ رویکرد شروع و تقویت آغاز کنند. با بیش از یک سال زمان مذاکره برنامه‌‌‌ریزی شده قبل از کنفرانس دیپلماتیک، آنها باید اطمینان حاصل کنند که این معاهده شامل مفاد کلیدی است که از همان ابتدا کاملا عملیاتی هستند و انعطاف‌‌‌پذیری بیشتری برای گسترش و به‌‌‌روز‌‌‌رسانی پیوست‌‌‌های فنی در موضوعاتی مانند طراحی محصول، افزایش مسوولیت تولیدکننده و... در طول زمان دارد.

پیش‌‌‌نویس صفر مبنای خوبی برای کشورهای عضو سازمان‌‌‌ملل برای شروع بحث است. این گام درستی را به سوی مقررات هماهنگ در کل چرخه‌‌‌ حیات پلاستیک برمی‌‌‌دارد، در حالی که زمینه را برای کارهای بین‌‌‌جلسه‌‌‌ای بیشتر در زمینه‌‌‌های سیاست کلیدی فراهم می‌کند.داشتن یک تعریف واضح‌‌‌تر از قوانین مسوولیت توسعه‌‌‌یافته تولید‌‌‌کننده (EPR)  ضروری است که شرکت‌هایی را که محصولات یا بسته‌‌‌بندی‌‌‌های خاصی را به بازار یک کشور معرفی می‌کنند ملزم به تامین‌‌‌مالی و تسهیل جمع‌‌‌آوری و پردازش پس از مصرف‌کننده می‌کند. هر دو بخش دولتی و خصوصی می‌توانند روی ایجاد مقرراتی برای سیستم‌های EPR که رویکردهای مناسبی را برای بخش‌‌‌های مختلف اتخاذ می‌کند، کار کنند. این به آن معنی است که بسته‌‌‌بندی کالاهای مصرفی می‌تواند متفاوت از ابزار ماهیگیری یا تجهیزات ساختمانی مدیریت شود. هنگام تدوین قانون EPR برای میلیون‌‌‌ها کارگر پسماند بخش غیررسمی و کارگر تعاونی‌‌‌ها، باید به یک انتقال عادلانه فراگیر نیز توجه شود. علاوه بر این، نیاز به راهنمایی در مورد شناسایی دسته‌‌‌بندی محصولات اولویت‌‌‌دار است که باید توسط مقررات EPR پوشش داده شوند. با نگاهی به آینده، یک فرآیند بازنگری باید وجود داشته باشد که به هیات حاکمه معاهده اجازه دهد تا ضمیمه دستورالعمل‌های EPR  را اصلاح، به‌روز و گسترش دهد.