به گزارش خبرگزاری مهر، حسین حاجی بگلو از برنامه‌‌‌ریزی برای فعال‌‌‌سازی معادن غیرفعال در خراسان شمالی خبر داد و گفت: با توجه به اقدامات و پیگیری‌‌‌های انجام شده، یکی از هلدینگ‌‌‌های سرمایه‌گذاری در حوزه معدن در خراسان شمالی حضور یافته و در حال بازدید از وضعیت معادن غیرفعال استان است. وی در ادامه ضمن اشاره به جزئیات حضور این هلدینگ سرمایه‌گذاری، عنوان کرد: عوامل فنی این مجموعه سرمایه‌گذاری، از معادنی همچون معدن سنگ تزئینی مرمر آراگونیتی و همچنین مرمریت اسپاخو بازدید کردند.

مدیرکل سازمان صمت استان خراسان شمالی با تاکید بر نقش مهم فعال‌‌‌سازی معدن در اقتصاد استان، تصریح کرد: احیای معادن غیرفعال در استان علاوه بر ایجاد اشتغال، باعث محرومیت‌‌‌زدایی نسبت به موقعیت جغرافیایی معادن می‌شود و برای استان نیز آورده اقتصادی به همراه دارد.

حاجی بگلو در پایان بازار فروش سنگ معادن را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: آینده بازار سنگ معدن مخصوصا در حوزه سنگ‌‌‌های تزئینی، بدون برنامه‌‌‌ریزی دچار چالش می‌شود و باید بازاریابی مورد نیاز این امر به صورت علمی و به‌‌‌روز انجام شده تا شاهد رشد زیرساخت‌‌‌های معادن و همچنین رونق آنها در استان باشیم.