وی با اشاره به رکوردهای واحد فولادسازی افزود: واحد فولادسازی در فروردین ماه با تولید ۱۶۱‌هزار و ۱۰۹ تن تختال فولادی، برای نخستین بار از تولید ۱۶۰‌هزار تن گذر کرد و این میزان تولید برای خط تولیدی که ظرفیت اسمی آن ۱۲۵‌هزار تن در ماه است، یک عدد شگفت‌‌‌انگیز محسوب می‌شود. رکورد قبلی این واحد ۱۵۸‌هزار و ۱۷۰ تن رقم خورده بود و شاهد رشد حدود سه‌هزار تنی رکورد بودیم. در همین حال در فروردین ماه رکوردهای تعداد ذوب تخلیه شده به میزان ۱۳۸۹ و تعداد ذوب ریخته‌‌‌گری‌شده به میزان ۱۳۷۷ به ثبت رسید که بالاتر از ظرفیت اسمی بوده است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در خصوص دلایل ثبت این رکوردها خاطرنشان کرد: در فولاد هرمزگان استفاده از دانش، تجربیات گذشته و دانش روز صنعت فولاد همواره مورد تاکید بوده و در دستور کار است. استراتژی‌‌‌هایی هم که برای شرکت در این زمینه تعریف کرده‌‌‌ایم، موید همین موضوع است. برگزاری سه دوره کنفرانس فولادسازی و ریخته‌‌‌گری مداوم و استفاده از تجربیات ارزنده این کنفرانس، بهبود مستمر فرآیندهای تولیدی، افزایش کیفیت مواد اولیه و افزایش سرعت ریخته‌‌‌گری در راستای تولید حداکثری و بهینه به همراه کاهش مصرف انرژی از جمله دلایل رکوردشکنی به شمار می‌رود.

معروفخانی ادامه داد: همان‌طور که گفته شد، ظرفیت اسمی ۱۲۵‌هزار تن است و زمانی که از این میزان بالاتر تولید کنیم، این امر نشان می‌دهد کارکنان فولاد هرمزگان از هر نظر به تکنولوژی تولید فولاد مسلط شده‌‌‌اند و تولید بالاتر از ظرفیت علاوه بر بهینه‌‌‌سازی مصرف انرژی، کسب درآمد و سودآوری بیشتر را برای شرکت به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در ادامه به رکوردشکنی‌‌‌های واحد احیای مستقیم اشاره کرد و گفت: واحد احیای مستقیم از ابتدای سال‌جاری تولید را توفانی آغاز کرد و چهار رکورد روزانه را در روزهای ۱۳، ۱۸، ۱۹ و ۲۲ فروردین ماه به ثبت رساند. این رکوردها پس از آن به دست آمد که واحد احیای مستقیم توانست سنگین‌‌‌ترین و طولانی‌‌‌ترین شات‌‌‌دان و تعمیرات سالانه را در زمستان امسال با موفقیت پشت سر بگذارد. به عبارتی از محدودیت تامین گاز در زمستان بهترین فرصت را برای تعمیرات سالانه ساختیم و با تعویض نسوز مدول A واحد احیای مستقیم و انجام تعمیرات اساسی در مدول B، فرصت را برای جهش تولید در این دو واحد فراهم ساختیم.