گروه بورس - بیتا احمدی: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد افزایش 4/12 واحدی بود. از این رو رقم نه‌هزار و 324 واحد را تجربه کرد. شاخص‌های تابلوی اصلی و فرعی هر یک به ترتیب در بازار دیروز با 14 واحد و 3/6 واحد رشد مواجه بودند.

شاخص دنیای اقتصاد نیز تحت تاثیر رشد۲/۱۰ واحدی رقم شش هزار و۹/۷۵۸واحد را تجربه کرد.در حالی که در معاملات دیروز چهارهزار و ۷۱۴ نفر سهامدار به فعالیت پرداختند، حجم معاملات سهام به رقم ۱۲۵میلیارد ریال رسید.تعداد ۴۰میلیون سهم در ۹هزار دفعه در جریان معاملات سهام بورس قرار گرفت.شاخص ۵۰ شرکت فعال بورس(سSAX) در این روز به ۱۹هزار و ۳/۱۵۲ واحد رسید. تغییرات این شاخص به ۵/۴۳ واحد رشد منجر شد.در میان گروه‌ها، شاخص گروه استخراج سایر معادن با ۷۷/۱درصد رشد در رقم یک‌هزار و ۵۳۲ واحد ایستاد. این رشد به سبب افزایش قیمت سهام شرکت تامین ماسه بود. شاخص گروه وسایل نقلیه نیز در این روز با افت یک واحدی رقم چهارهزار و ۲۰۲ واحد را تجربه کرد.
این افت تحت تاثیر کاهش قیمت سهام شرکت‌های سایپا، گروه بهمن، قطعات اتومبیل ایران، پارس خودرو و الکتریک شرق صورت گرفت. شرکت قطعات اتومبیل با افت 7/20 واحدی بیشترین تاثیر را بر شاخص این گروه بر جا گذاشت.شاخص گروه املاک در این روز شاهد رشد دو واحدی دربازار دیروز بود. شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان با نوسان 4/8 واحدی بیشترین تاثیر را بر این شاخص داشت. این در حالی است که سرمایه‌گذاری مسکن با نوسان 8/3 واحدی بر تغییرات شاخص کل اثرگذار بود.