گروه بورس- هدیه لطفی: شاخص کل بورس در روز گذشته همچنان به روند نزولی خود ادامه داد و به میزان 19 واحد دیگر افت کرد.
این شاخص تنها با ۴۰ گام دیگر به مرز ده هزار واحد گام می‌نهد. در معاملات روز گذشته از ۱۶۷ نماد معامله شده، ۷۳ نماد با افزایش قیمت، ۶۵ نماد با کاهش قیمت و ۲۹ نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند. در این روز شاخص‌های بازده نقدی و قیمت با ۷۱ واحد کاهش، صنعت با ۱۷ واحد کاهش، تابلوی اصلی و تابلوی فرعی هر کدام با ۱۹درصد کاهش به کار خود پایان دادند.

در این معاملات نمادهای کنتورسازی ایران، سیمان سپاهان و سیمان تهران هر کدام با یک واحد افزایش به رشد شاخص کمک کردند. اما در مقابل، نمادهای معاملاتی گل‌گهر با 8 واحد کاهش، ملی صنایع مس ایران با 5 واحد کاهش، سرمایه‌گذاری معادن و فلزات با 3 واحد کاهش، فولاد مبارکه اصفهان با 2 واحد کاهش و سرمایه‌گذاری امید با یک واحد کاهش باعث افت شاخص شدند.
ارزش معاملات روز گذشته بازار بورس معادل رقم ۱۴۹ میلیارد و ۲۴۹ میلیون ریال اعلام شد که این رقم ناشی از دادوستد بیش از ۳۴میلیون سهم در ۶ هزار و ۲۴۰ مرتبه بود.
در بازار دیروز نمادهای معاملاتی توسعه معادن روی ایران، سرمایه‌گذاری توس‌گستر، شیشه قزوین و سیمان سپاهان بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی بهرام، باما، ایران مرینوس، پتروشیمی اصفهان و قند نقش جهان بیشترین کاهش نرخ را تجربه کردند.پرطرفدارترین و پرمعامله‌ترین سهم دیروز به ترتیب نمادهای معاملاتی کنتورسازی ایران و سایپا شناخته شدند. همچنین نماد معاملاتی معادن و فلزات بیشترین ارزش معاملات روز گذشته را به خود اختصاص داد. تعداد بیش از 7 میلیون سهم «ومعادن» در میان 6 هزار و 129نفر سهامدار معامله شد و ارزش آن معادل رقم 2/42میلیارد ریال بود.در بازار دیروز نمادهای معاملاتی سیمان خزر، سیمان فارس و خوزستان و تراکتورسازی ایران بیشترین تقاضای خرید و نمادهای معاملاتی فولاد خوزستان، چادرملو و پتروشیمی اصفهان بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.