گروه بورس - هدیه لطفی: ارزش کل معاملات روز گذشته با 32درصد کاهش نسبت به روز ماقبل به 7/31میلیارد ریال رسید.
این در حالی است که حدود ۱۰میلیارد ریال از این رقم مربوط به معامله بلوکی ۵/۸میلیون سهمی سرمایه‌گذاری نیرو بود. گفتنی است هر سهم «ونیرو» در بازار دیروز رشد ۴۳درصدی قیمت هر سهم را تجربه کرد و به نرخ یک هزار و ۱۸۰ریال رسید.

در این بازار نمادهای معاملاتی «شپنا»، «فولاد» و «حتاید» در مجموع 7 واحد تاثیر مثبت بر رشد شاخص کل بورس ایجاد کردند، اما تاثیر منفی نمادهای «وامید»، «کچاد» و «کگل» بیشتر بود و در نهایت شاخص کل با 22واحد کاهش به کار خود پایان داد و به رقم 8هزار و 619واحد رسید. در این روز شاخص بازار اول 23واحد کاهش، بازار دوم یک واحد افزایش و صنعت 18 واحد کاهش را تجربه کردند.
روز گذشته تعداد ۱۱۴ نماد در بازار دادوستد شد که از این تعداد، ۳۴ نماد با افزایش قیمت، ۵۵نماد با کاهش قیمت و ۲۵ نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند که در این راستا نمادهای معاملاتی سرمایه‌گذاری نیرو، حق‌تقدم توسعه معادن روی و حق‌تقدم موتوژن بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی گل‌گهر، داروسازی سبحان و فرومولیبدن کرمان بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
در میان اخبار دیروز می‌توان به بازگشایی نمادهای معاملاتی لیزینگ ایران و بانک پارسیان اشاره کرد.
گفتنی است هر دو نماد مزبور به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده جهت انتخاب اعضای هیات‌مدیره متوقف شده بودند.