گروه بورس- هدیه لطفی: شاخص کل بورس به دنبال رشد 2/1 واحدی خود، روز گذشته را نیز مثبت پشت سر گذاشت.در معاملات دیروز شاخص کل با 8/1 واحد افزایش رو‌به‌رو شد و به رقم 8هزار و 459 واحد رسید.

این رشد شاخص تحت تاثیر نمادهای معاملاتی «پتروشیمی خارک»، «فولاد خوزستان» و «فولاد مبارکه» بود. هر کدام از نمادهای یاد شده به ترتیب ۸/۳ واحد، ۴/۳ واحد و ۱۴/۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص ایجاد کردند. دیگر شاخص‌های مهم بورس نیز از جمله شاخص بازار اول با ۲/۰ واحد افزایش، بازار دوم با ۱۱ واحد افزایش و بازده نقدی و قیمت با ۶۸ واحد کاهش به کار خود پایان دادند.همچنین شاخص‌های صنعت و ۵۰ شرکت برتر بورسی بدون تغییر بودند.در این روز تعداد بیش از ۴۵میلیون سهم در بازار داد و ستد شد و ارزش کل ناشی از این معاملات معادل ۱۰۳میلیارد و ۷۵۳میلیون ریال اعلام شد. نماد معاملاتی تراکتورسازی با حجم معاملاتی ۱۸میلیون سهمی و ارزش ریالی ۲/۳۶میلیارد ریال، به عنوان باارزش‌ترین سهم شناخته شد.همچنین نمادهای بانک اقتصادنوین و پمپ‌سازی رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.همچنین نمادهای معاملاتی البرز دارو، داروسازی امین و ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی جوشکاب یزد، فولاد کاویان و خاک چینی بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص داد.
این در حالی است که نماد معاملاتی شپنا با صف خرید بیش از سه‌میلیون سهمی، صدرنشین جدول بیشترین تقاضای خرید شد. در مقابل، نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری امید در صدر جدول بیشترین تقاضای فروش قرار گرفت. ارزش ریالی صف یاد شده معادل 23میلیارد ریال بود. در میان اخبار روز گذشته بازار می‌توان به بازگشایی 7 نماد معاملاتی از جمله نمادهای چادرملو، جوشکاب یزد، داروسازی امین و البرزدارو اشاره کرد.