گروه‌بورس_هدیه‌لطفی: شاخص کل بورس که در معاملات چند روز اخیر در شرایط منفی به سر می‌برد، روز گذشته تحت تاثیر نماد معاملاتی کشتیرانی مجددا مثبت شد.
روزگذشته نماد «حکشتی»که پس از برگزاری مجمع بازگشایی شد، با تاثیر مثبت ۶۳واحدی خود نه تنها تاثیر منفی نماد «اخابر» را خنثی کرد، بلکه باعث رشد ۳۱ واحدی شاخص کل بورس شد.

به طوری‌که شاخص در پایان معاملات به رقم 8هزار و919 واحد رسید. در این روز دیگر شاخص‌های با اهمیت بورس نیز همگی در شرایط مثبت به کار خود پایان دادند. در این راستا شاخص بازار‌اول 23 واحد افزایش، بازار دوم 62 واحد افزایش و صنعت 28 واحد افزایش را شاهد بودند.
همچنین نماد کشتیرانی با ۲۰ درصد رشد قیمت ،بیشترین افزایش نرخ را در بازار دیروز تجربه کرد. این در حالی است که نمادهای معاملاتی کالسیمین، ملی‌سرب‌ و روی و ساختمان‌ اصفهان عنوان بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص دادند.
در مجموع در بازار دیروز بیش از 81 میلیون سهم در 10 هزار و809 مرتبه میان سهامداران دادوستد شد و ارزش کل ناشی از این معاملات 159 میلیارد ریال بود.در این بازار نماد معاملاتی مخابرات با حجم معاملاتی بیش از 39 میلیون سهمی، عنوان بیشترین سهام معامله شده را به خود اختصاص داد. همچنین این نماد به عنوان باارزشترین سهم بازار شناخته شد.ارزش ریالی نماد یادشده 62 میلیارد و390 میلیون ریال بود. در میان اخبار دیروز می‌توان به بازگشایی نمادهای معاملاتی سیمان‌ قائن، نیروترانس و مواد‌اولیه‌ داروپخش اشاره کرد.همچنین در پایان روز کاری گذشته 6 نماد معاملاتی از جمله نمادهای آلومراد، نفت‌ بهران و سرمایه‌گذاری‌امید جهت برگزاری مجمع متوقف شدند.