گروه بورس_هدیه لطفی: روزگذشته بانک‌تجارت به عنوان هفتمین بانک پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار شناخته شد.در این روز تعداد 626 میلیون و 183 هزار و 42 سهم (معادل 6 درصد) از سهام بانک تجارت در بازار عرضه و خریداری شد.قیمت میانگین هر سهم «وتجارت»در این بازار یک هزارو205 ریال اعلام شد.همچنین ارزش ناشی از عرضه سهام این بانک معادل 4/794 میلیارد ریال بود.

در مجموع بازار دیروز بیش از ۶۸۴ میلیون سهم در میان سهامداران دادوستد شد و ارزش کل معاملات ۸۷۵ میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال بود.
در این بازار نمادهای معاملاتی لعابیران، کالسیمین و تکین‌کو بیشترین کاهش قیمت و نمادهای معاملاتی حق‌تقدم‌فرآورده‌های‌تزریقی ، بانک‌تجارت و کمک‌فنرایندامین بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند.
شاخص کل بورس نیز روزگذشته ۴۴ واحد افزایش را تجربه کرد و به رقم ۸ هزار و ۹۶۳ واحد رسید.
در این روز دیگر شاخص های بااهمیت بورس نیز همگی در شرایط مثبت به کار خود پایان دادند.در این راستا شاخص های بازار اول ،بازار دوم و صنعت هر کدام به ترتیب 42 واحد ،21 واحد و 30 واحد افزایش یافتند.
در پایان روز کاری گذشته نماد معاملاتی قندنقش‌جهان جهت برگزاری مجمع متوقف شد. همچنین در بازار امروز ۷ نماد معاملاتی از جمله نمادهای مپنا ،تکسرام، قندقهستان و سرمایه‌گذاری‌ملی مشمول دستور العمل رفع گره معاملاتی هستند.