گروه بورس- هدیه لطفی: اولین روز کاری هفته با بازگشایی 18نماد معاملاتی آغاز شد.
روز گذشته نمادهای معاملاتی «خاور» ،«کنیلو» ،«سدور» ،«سخاش» ،«ولساپا» ،«ساذری» ،«لابسا» و «کروی» به همراه ۱۰ نماد معاملاتی دیگر بازگشایی شدند.

شاخص کل بورس نیز در این روز22 واحد افزایش را تجربه کرد و به رقم 9 هزار و365 واحد رسید. نماد‌های معاملاتی توسعه‌معادن‌روی و ملی‌مس‌ایران بیشترین تاثیر مثبت را بر این رشد شاخص ایجاد کردند.
دیگر شاخص‌های با اهمیت بورس نیز از جمله شاخص بازاراول، بازار دوم و صنعت هر کدام به ترتیب ۲۴ واحد افزایش، ۱۶ واحد کاهش و ۲۳ واحد افزایش را تجربه کردند.
ارزش کل معاملات دیروز نیز معادل 5/439 میلیارد ریال اعلام شد، که این رقم ناشی از معامله بیش از 272 میلیون سهم در 19 هزار و495 مرتبه بود.
در این بازار نماد معاملاتی بانک‌تجارت با حجم معاملاتی بیش از ۱۲۱ میلیون سهمی به عنوان پرمعامله‌ترین سهم شناخته شد.این در حالی است که نماد معاملاتی نوسازی‌وساختمان‌تهران بیشترین ارزش معاملات دیروز را به خود اختصاص داد.ارزش معاملات مزبور ۱۲۵میلیارد و ۵۸۹ میلیون ریال بود. همچنین از ۱۲۶ نماد معامله شده، ۴۸ نماد با افزایش قیمت، ۶۵ نماد با کاهش قیمت و ۱۳ نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند.
در این راستا نمادهای معاملاتی گروه‌صنعتی‌ملی، توسعه‌معادن‌روی و آبگینه بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی داروسازی‌کوثر، ایران‌خودرو‌دیزل و کابل‌باختر بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.