گروه بورس- زهرا مجتهد: روز گذشته ارزش ریالی بازار سهام بیش از 200میلیارد ریال رقم خورد.
ارزش معاملات بورس از دادوستد بیش از ۱۱۲میلیون سهم در روز گذشته نسبت به روز ماقبل ۳۱درصد رشد داشت.
شاخص کل نیز در پی معاملات انجام شده بر نمادهای «شخارک»، «کچاد» و «کگل» شاهد افزایش سه واحدی در روز گذشته بود.

این شاخص در دومین روز کاری هفته جاری برابر رقم ۹‌هزار و ۷۰۴واحد اعلام شد. این در حالی است که طی نخستین روزهفته رشد شاخص کل به یک واحد هم نرسید. اثر معامله نماد «شخارک» بر شاخص یاد شده معادل ۵واحد مثبت بود.
در این میان افت قیمت 114ریالی «ومعادن» موجب کاهش شاخص کل به میزان سه واحد شد. نمادهای «شاراک» و «فملی» نیز مانع از رشد شاخص به میزان 5واحد شدند.
در پی لغو معامله بلوکی زامیاد، روزهای شنبه و یکشنبه بلوک‌های مورد نظر به طور مجدد در بازار عرضه شدند و معاملات بلوکی روی این نماد انجام شد. این امر موجب شد تا «خزامیا» طی دو روز متوالی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دهد. حدود ۶۰میلیون سهم «خزامیا» به ارزش بیش از ۹۹میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.
در این روزها «خزامیا» دوریال کاهش قیمت را تجربه کرد. همچنین در بازار دیروز می‌توان به عرضه‌های بلوکی «شتولی»، «بوعلی» و «کچاد» اشاره کرد. در حالی که صف خرید 9/8میلیون سهمی برای سیمان فارس و خوزستان شکل گرفته است، روز گذشته حق‌تقدم این نماد بیشترین بازدهی روزانه را به میزان چهاردرصد دارا بود. قیمت حق‌تقدم سیمان فارس و خوزستان برابر 859ریال اعلام شد.
در مجموع در معاملات دیروز ۱۷۰نماد دادوستد شدند که ۶۳نماد با افزایش قیمت مواجه شدند. در میان این نمادها بیشترین رشد نرخ را نمادهای معاملاتی «دزهراوی»، «شخارک» و «غدام» تجربه کردند.