گروه بورس- هدیه لطفی: تمام شاخص‌های مهم بورس روز گذشته را مثبت سپری کردند و شاخص کل بورس اوراق بهادار 19 واحد رشد کرد. از این رو رقم 9هزار و 929واحد را تجربه کرد.
دربازار دیروز شاخص‌های تابلوی اصلی، تابلوی فرعی، بازده نقدی و قیمت و صنعت هر یک به ترتیب با ۲۰ واحد، ۱۷ واحد، ۷۰واحد و ۱۵ واحد افزایش رو‌به‌رو شدند. این در حالی است که از ۱۶۱ نماد معامله شده ۶۶ نماد با افزایش قیمت و ۶۳ نماد دیگر با کاهش قیمت مواجه شدند.

بیشترین تاثیر برای رشد شاخص مربوط به معاملات انجام شده روی سهام مس ایران با 9 واحد افزایش، پتروشیمی خارک با 6 واحد افزایش، گل‌گهر با 3 واحد افزایش و معادن و فلزات با یک واحد افزایش، بیشترین تاثیر بر کاهش شاخص مربوط به معاملات انجام شده بر نمادهای ساختمان ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی اراک بود.
همچنین در معاملات دیروز ۲هزار و ۶۰۳نفر سهامدار به فعالیت پرداختند و ارزش معاملات سهام به رقم ۶/۸۱میلیارد ریال رسید.
رایان‌سایپا بیشترین سهام معامله شده در روز گذشته را به خود اختصاص داد. تعداد 7/1میلیون سهم رایان‌سایپا در 667 دفعه مورد داد و ستد قرار گرفت. همچنین بیشترین ارزش معاملات در تالار شیشه‌ای بورس به پتروشیمی خارک از داد و ستد 619هزار سهم به ارزش بیش از 9میلیارد ریال تعلق گرفت. بیشترین افزایش قیمت را پتروشیمی خارک؛ ایران‌دارو و گل‌گهر شاهد بودند بیشترین تقاضای فروش‌را فولاد خوزستان و بیشترین تقاضای خرید را بانک پارسیان دارا بودند.